Zoals sommigen van jullie misschien wel weten heb ik nu sinds een paar weken een nieuwe tinkermerrie van 3,5 jaar oud. Ben echt superblij met haar, en geniet elke dag van haar gedrag in de wei... (ze is namelijk erg maf). Ze heeft wel een heel eigen karakter, aan de ene kant heeft ze iets heel makkelijks, maar ze schrikt nog wel van veel dingen. Toen ik haar kreeg was ze ingereden, maar echt alleen de basisdingen. Dus veel dingen gaan nog moeilijk, maar ik wil het ook rustig aandoen vanwege haar leeftijd. Ik rijd zo'n drie keer in de week op haar en verder doe ik veel freestyle.
In de eerste week trok ze al drie halstertouwen aan flarden als ze vaststond en iets engs zag. Dit deed ze soms ook als ik heel voorzichtig het zadel op haar legde. Maar dit doet ze niet altijd. De ene keer staat ze lekker rustig en maakt niks wat uit, de andere keer doet ze net alsof alles eng is. En dus ook het zadel. Of dat je een strootje uit haar manen plukt. Meestal is er niets aan de hand maar ongeveer 1 op de tien keer zet ze zich schrap, en knap! zegt het touwtje. Ze rent dan niet weg, maar staat echt te kijken van: Ben ik nou zo sterk, of is dat halstertouw aan vervanging toe? Ondertussen baal ik er wel een beetje van, heb al 5 keer een nieuw halstertouw in gebruik genomen, nu bind ik haar gewoon met het touw vast ipv de haak. Ik heb van haar een beetje het idee dat ze het soms expres doet. Want behalve het halster(touw) kapot trekken, is er niet veel schrikreactie. Ze heeft trouwens wel meer van die streekjes, waar ik overigens ook wel om kan lachen. Maar ik vraag me toch steeds af of ze nu die ene keer echt weer ineens het zadel ziet als een eng monster dat op haar wil springen, of dat ze me gewoon een streek levert! Wat denken jullie ervan? Hier nog een foto, normaal liep ze keurig de trailer op, hier bedacht ze zich, hebben er een kwartier over gedaan tot ze besloot dat ze de gok wel kon wagen....

Over een zeil heen lopen bijvoorbeeld, of overal aaien met een plastic zakje. Zo lang totdat ze het niet meer eng vind.
, maar ik heb ook geen idee wat te doen, ze doet het met dekens opleggen ook trouwens.