Vingino

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mansolein

Vingino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 11:23

Wie heeft er veulens gezien van de kwpn gekeurde schimmel hengst Vingino van Voltiare x cassini x quidam de revel?
Of ander info over deze hengst?

zeanine

Re: Vingino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:58

Ik heb de hengst een paar gezien bij hengstenhouderij Tewis. www.tewis.nl

Het is een grote hengst, die nog wel wat slap aandoet. Springen doet hij wel heel goed. Ik denk dat hij dit jaar ook wel meedoet in de hengstencompetitie.
Veulens ervan heb ik nog niet echt gezien.

Andere info: gefokt bij J. Alberts in Valthermond uit de merrie Notre Dame, waar Albert Zoer nu internationaal mee springt.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-06 08:01

[quote="zeanine"]Ik heb de hengst een paar gezien bij hengstenhouderij Tewis. www.tewis.nl

Het is een grote hengst, die nog wel wat slap aandoet. Springen doet hij wel heel goed. Ik denk dat hij dit jaar ook wel meedoet in de hengstencompetitie.
Veulens ervan heb ik nog niet echt gezien.

Andere info: gefokt bij J. Alberts in Valthermond uit de merrie Notre Dame, waar Albert Zoer nu internationaal mee springt.[/quote]

Dat hij misschien nog iets slap aandoet verbaast mij niet erg, tis natuurlijk ook een groot en nog erg jong paard. Op de site van tewis staat geloof ik dat hij al wel veulens heeft, maar die heb jij niet gezien daar?
Ik hou de startlijsten al in de gaten van de hengstencompetitie maar die staan er helaas nog niet op. Ben benieuwd hoe hij het gaat doen in de competitie.

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 08:05

Vingino
Voltaire x Cassini x Quidam de Revel x Landgraf I x Calypso I x Rigoletto
Schimmel
1.69 meter
geboren 2002
Goedgekeurd bij het KWPN

Afbeelding

veulens en nakomelingen krijg k niet gevonden

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 12:30

Ik heb m nu een paar keer gezien bij Tewis. Ik vind hem qua beweging heel normaal en dat steile/rechte achterbeen vind ik erg jammer, maar wanneer hij dan gaat springen Wow!

Hij heeft veel vermogen (ondanks zijn grootte), basculeert goed en opent mooi van achter.
Zijn veulens vielen mij mee. Ik zou er alleen wel een merrie bij doen met een goed achterbeen.
Leuke rassige veulens, maar bij merries met een al wat steil achterbeen vond ik m daar absoluut niet op verbeteren...