Wie kent My Sherif?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mitnait

Wie kent My Sherif?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 09:56

WIe kent My Sherif? Ik ben bij een merrie wezen kijken, om eventueel te kopen. De afstamming was My Sherif x Iglesias x Doruto. Over Doruto en Iglesias weet ik wle wat, maar van My Sherif niet.
Wie weet er meer?

Alvast bedankt!

letziforevr

Re: Wie kent My Sherif?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 22:35

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 07:50

Ik kan me niet voorstellen dat er nog een rechtstreekse May Sherif uit een Iglesias moeder is geboren.Toen Iglesias werd gekeurd was May Sherif al een oude hengst. Is het niet mogelijk dat het een Iglesias x May Sherif x Doruto is?

Mitnait

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 08:43

Ik weet het niet, het is mij zo vertelt en staat ook op de site.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:49

May Sherif (als het degene is die ik denk dat je bedoelt) heeft in Zweden goede dressuurpaarden voorgebracht en zelfs in Nederland lopen er nakomelingen van hem. Stal Hexagon heeft een merrie uit hem en die heeft Prix St-George gelopen onder Thamar Zweistra. Latamanda heet die merrie. Uit die merrie komt de lichte toer merrie Roumanda. Verder heb je van May Sherif de in Zweden en indertijd voor Oldenburg gekeurde hengst Matador II die onder Kyra Kyrklund grote successen heeft geboekt op het hoogste niveau van de dressuur. Hij heeft oa de wereldbeker dressuur van 1991 gewonnen.
Hier helaas niet zo'n duidelijke foto van matador onder Kyra Kyrklund.
Afbeelding