[TI] Boomloos zadel voor tinker (Vragen)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tanja___

Boomloos zadel voor tinker (Vragen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 20:59

hallo

ik ga een tinker aan schaffen, en wil met een boomloos zadel gaan rijden.
nu heb ik op www.boomloosrijden.nl een zadel op het oog! wat vinden jullie van het zadel?
zelf heb ik aantal keren op zo'n zadel gereden, en daar was ik niet vanaf te krijgen. zat zo lekker!
maar over de maten, daar heb ik geen verstand van! jullie wel?
hebben jullie een duidelijke foto met iemand die op het zadel zit? van maat 1 en 2?
en ik zie veel onderleggers, welke is nou het meeste geschikte!
prijs is niet belangrijk, zoek een goede! niet dat ik de rug verpest! snap je?
en der is een speciale leren singel!
http://www.boomloosrijden.nl/cheyenneshop.htm
die wil ik er dan bij hebben, maar weer de maat weet ik niet!!
hoop dat jullie me kunnen helpen! alvast bedankt voor de moeite

flicka

Re: Boomloos zadel voor tinker (Vragen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 21:28

Welk zadel bedoel je precies Tanja___?

Tanja___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 21:29

die op de 2de link, en dan die zadel (bovenste)

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 21:39

Dat is de Cheyenne dus, die ik heb. Kijk in mijn profiel daar zie je het op Sox d'r rug liggen. Is een maat 2. Zo'n beetje te vergelijken met 18". De singel hangt helemaal af van de dikte en grootte van je toekomstige tinker. Heb je er al een op het oog?

Tanja___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 21:44

ben veel aan het rond kijken, maar 1 ding weet ik zeker het word een tinker.. kom regelmatig bij mensen kijken. dit word me eerste echte eigen paardje, dus wil wel een goede keus maken! ook al duurd het wat langer! in die tijd kan ik dingen navragen over zadels hoofdstellen, zoals ik nu doet!!

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 21:54

Hier zit ik op de cheyenne (bruine) maat 2, maat 1 is echt te klein voor mij. Ik ben zelf vrij gezet (zoals je kan zien) dus ik heb wel een vrij grote maat nodig.

Verder moet je er minimaal de grandeur pad onder hebben. Ik heb er zelf 2 inlages inzitten, dat vind ik iets prettiger rijden. Verder heb ik bij deze foto's een pad erover heen liggen, zo wissel ik af met pad,s maar wel de granderu eronder houden vanwege de druk verdeling. *edit* Singelmaat heb ik 55 cm, erg klein dus maar ik heb nog een heleboel gaatjes over *LOL*

Hier 1 op haar rug:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=DOHMVPMO
Hier waar ik op zit
http://www.mijnalbum.nl/Foto=ZU3QLX7C
Leuk dat je voor een tinker gaat kijken, ben er zelf ook gek op Knipoog Het zadel geldt hetzelfde voor, ik rij er heerlijk op *LOL*

Succes met zoeken!

Tanja___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 21:58

Standaard Grandeur Dekje ---€ 104,95 ---

op de 2de link. staan 2 dezelfde sjabrak 1 vierkant en 1 zadelvorm, is deze onderlegger geschikt? en welke is verstandiger zadelvorm of vierkant? die paar euro maakt niet uit, maar ik kan nooit een keus maken haha

maar dan in vierkante vorm .

Heeft aan weerszijden van de ruggegraat
een uitneembare inlage van goed schokdempend ,
stevig en soepel materiaal.

Houdt de ruggegraat ECHT vrij !

In zwart of bruin , maat 2.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 22:14

de vorm maakt niet uit Knipoog Ik heb het zadelvorm (zat er al bij, heb hem tweedehands gekocht) maar anders had ik ook het zadelvorm genomen. Zo kan ik er namelijk nog een ander dekje onder leggen, dan heb ik wat variatie. Met een vierkant dekje, dan heb je al gauw dat het ergens onderuit steekt of misschien net te lang is voor je tinker.

Verder heb je ook die inlages nodig, die zitten ook in de zadelvorm, bij mij dus zelfs 2 paar per kant.

Hihihi je hebt nog de tijd om een keuze te maken hoor, paard is er toch nog niet Tong uitsteken

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 22:19

als dekje heb ik de standaard grandeur, in zadelvorm( 94 nog iets euro) aan beide kanten heb ik daar een setje standaard inlages in en een setje physiopad inlages.
verder is mijn trekpaard zeeeeer rond en heeft de grootse singelmaat.... 85. voor een tinker zit je met singel 65 denk ik redelijk goed

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 23:00

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 00:26

ik had niks met de boomlozen van barefoot, ze schoven beide (cheyenne en london) op de nek van gam. teveel spek.

whissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 00:37

ik heb ook een cheyenne, een maat 1. in mijn profiel zie je hem op mijn paard liggen. Ikzelf wil niet meer anders. heb ook singelmaat 55 erbij. als hij een echt dikke grasbuik heeft, dan heeft ie wel beetje neiging om wat naar voren te schuiven, maar als ie weer "gewoon" is, met ook best wel een rond model, dan blijft ie mooi liggen. Er zat wel verschil in met een gebruikt (bijvoorbeeld een testzadel, die lag meteen super vast)of nieuw zadel, een nieuw zadel moet even een week de tijd hebben om soepel te worden en gaat dan ook pas super vast liggen.

kinsealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 08:52

Ik rij inmiddels een jaar met een Cheyenne, na m'n hele leven met een vz zadel te hebben gereden. En het bevalt echt super goed. Ik heb veel meer contact met m'n paardje en kan meer bereiken alleen al door met m'n zit te werken. Ook m'n paardje reageerde er eigenlijk direct super op. Bij hem ligt het zadel super, schuift niet, ligt echt goed stabiel ook als hij eens een gekke sprong ofzo maakt. Welke maat je neemt is natuurlijk afhankelijk van jouw maat en de maat van je paardje (dus ik zou geen zadel aanschaffen voordat je een paardje gevonden hebt Knipoog )
Mijn paardje heeft een vrij korte rug en ik ben zelf niet super groot, dus ik rijd met een maat 1, die past bij ons perfect, maar dat is echt afhankelijk van jou en je paard.
Verder rijd ik met een Sympanova Grandeur dekje, die is iets minder zweterig voor het paard omdat er geen wol onder zit.
Ook voor maten singels kun je beter even wachten tot je weet op welk paard het moet.
Op de website staat ook heel veel info over singels, dekjes etc.
Je zou ook eerst een test zadel een week kunnen proberen om te kijken wat het beste voor je is en of er evt. nog aanpassingen nodig zijn qua singel, dekje etc.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 08:56

Tinkers varieren nogal qua hoogte en breedte. Je kunt dus voordat je een Tinker koopt niet zeggen wat voor maten accessiores je nodig hebt.

Succes!

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 09:28

Ik heb ook de Arizona. Ik heb maat 2, maar ben zelf ook iets steviger. Daaronder heb ik de Physio western pad, die laat de ruggengraat als het goed is helemaal vrij. Leek mij dan het beste...

gentille

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 09:39

ik heb een nevada.
ik heb de mijne weg bij equixantos.nl daar helpen ze je prima! je kan je paard zelfs meenemen.
ik heb het standaard grandeurdekje. je hebt ook nog eentje met een ruwere onderkant, ben de naam kwijt, maar die vind ik te stroef en niet lekker op de rug liggen,maar 1 of twee ligt vooral aan de ruiter dacht ik.

ik spring met mijn tinker, rijd endurance, lange buitenritten, en tom heeft nog nooit een drukking gehad, sterker nog, hij loopt beter dan ooit tevoren, en bovendien kan je zo veel beter met je zit inwerken

ik ben er nog steeds super enthousiast!!

leintje24

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 09:55

ik heb een cheyenne maat 1, een maat 2 zou denk ik te groot zijn voor mijn tinker aangezien ze een korte rug heeft. Ik heb het grandeur dekje met sympanova onderkant, ik vind het ideaal, met het bont ging het bij mij schuiven

ik ben erg tevreden met het zadel, alleen heeft mijn tinker wel wat schoft en dan moet je wel dubbele inlages in het dekje doen of een gewoon dekje tussen de pad en het zadel doen, anders voel je nl de ruggegraat zitten. I kvind het zadel voor alles geschikt , behalve voor dressuurles, een rondje tuffen in de bak kan wel, maar ik ben nu wel weer op zoek voor een zadeltje om mee te lessen, omdat ik mijn benen echt niet stil kan houden in dit zadel!! maar verder rijd het heerlijk hoor!!

http://tkfiles.storage.msn.com/x1pppQPz ... rHrwspWGcQ
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-11-06 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto --> link.

leintje24

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 09:56

ps waarom neem je niet eesrt een testzadel??

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 10:07

Leintje24, zou je je foto willen linken in plaats van zo neer te zetten?

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 10:09

leintje24 schreef:
ps waarom neem je niet eesrt een testzadel??

ze moet eerst nog een paard kopen Haha!

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 12:30

Ik heb een cheyenne maat 2.
Maat 1 is voor mijn achterste te klein Knipoog
Ik gebruik er gewone engelse beugels bij en een neopreen singel die niet bij boomloosrijden.nl vandaan komt.
http://www.mijnalbum.nl/Foto=NBNUR3E7
(ben overigens niet de persoon op de foto, voor haar achterwerk zou een maat 1 wél kunnen Knipoog )
Ook de pad komt daar niet vandaan, dat is een equitex treeless spezial: http://www.equitex.de/treeless/treeless.htm

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 20:11

Ik heb net een testzadel (Cheyenne maat 2) aangevraagd voor mijn tinker! Het komt hopelijk in de loop van deze week binnen en dan zet mijn ervaringen hier staks wel neer voor de geinterseerden

CynPerfect

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 21:38

Een boomloos wil nog wel eens gaan schuiven.
Omdat tinkers zo lekker rond zijn hea, haha
Ik vind het niet echt prettig..

Succes

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 21:45

Heb het westernmodel op mijn tink gehad, het lag voor geen meter! Leek wel een vierkanten kartonnen doos zo'n vorm leek het op zijn rug.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 21:56

Heb je niet per ongeluk de verzenddoos op zn rug gelegd Clown