Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Charos schreef:Ik heb zelf een Haflinger merrie en wil daaruit graag een veulentje fokken, ik wil geen volle Haflinger fokken.
Ik ben dus opzoek naar een aparte hengst, wat zijn aanraders?
(klopt idd, ik ben geen fan van kruizingen tussen rassen
) Maar je moet zelf weten wat je doet uiteraard, zolang je het maar MET VERSTAND VAN ZAKEN doet 
AikePeer schreef:Ja je blijft stevigheid houden maar je kunt naar meer rijpaard toe fokken door er een elegante hengst op te zetten.
Of lekker grof houden door met een tinker o.i.d te fokken!
Vind het wel heeel gewaagd als je zoiets wil gaan doen, ik zou het niet durfen.. (heb ook geen merrie..:d)
Damn heb jij een tinker en een fjord al eens naast mekaar gezet? Wat voor een stommer advies kun je geven! Straks heeft ze die hele merrie uitgescheurd als er zo'n grove en in verhouding grote hengst op komt! En geloof me, uitscheuren wil je niet meemaken! AikePeer schreef:Hallo rohdiamant heb je ooit weleens van een tinker van 1.40 gehoord? Die bestaan ook hoor..
En daarnaast het was geen advies.. ik gaf maar een voorbeeld!!
BTW beter lezen het is geen fjord!

Het enige wat mooi op een haflinger past is een andere haflinger, daarom is het ook een RAS! AikePeer schreef:Ja dat jij niet van kruisingen houdt weten we nu wel!
Als ze iets anders wil fokken maar met toch nog wat kenmerken van een haflinger waarom niet? Haar keus!
Nou sorry hoor maar heb wel eens gekkere kruisingen gezien! (lees fries met arabier, heel "bekend" nu vind je dat een linkere verhouding?)