karakter Rubenstein nakomelingen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sjorsie

karakter Rubenstein nakomelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 18:21

een kennisje van me gaat binnenkort kijken naar een 2.5 jarige hengst van Rubenstein, hij is zwart en nu 1.68m, ze wil er mee gaan dressuren en af en toe een sprongetje.
Is een rubenstein een beetje koel in t hoofd, maar wil wel lopen? ze houd nl niet van bokkers enz maar wil wel graag echt lekker dressuren en dat werkt niet met een flegmatiek paard.
Fokker zegt dat ie braaf is maar volgens mij zegt deze man alles wat je wilt horen vandaar mijn vraag hierop bokt. Haha!

dell_1

Re: karakter Rubenstein nakomelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 18:38

Rubenstein nakomelingen staan bekend om hun goede karakter! Ik heb zelf een jaarling van Ronaldo (van Rubenstein) en er staat ook een 3 jarige ruin van Ronaldo allebei lieve dieren. Die 3 jarige pakt alles super op en loopt nou een paar maanden onder het zadel en heeft nog geen stap verkeerd gezet!
Uitzonderingen heb je natuurlijk altijd maar over het algemeen genomen zijn Rubenstein nakomelingen erg braaf. Wat zit er achter de merrie?

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 18:40

merrie is oa van aktion dacht ik me te herinneren

Noor17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 18:52

Ik heb een Iglesias (v Rubenstein). Is nu 4 en heb hem precies een jaar. Ben in 5 wedstrijden L1 met winstpunt en was 11de op de Gelderse kampioenschappen. Mijn paard is heel cool in het hoofd, heeft altijd zin om te lopen en is vriendelijk in de omgang met mensen en paarden

Znoin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 18:56

Ik heb ook een Rubinstein nakomeling! (Zie foto in mijn profiel!) Haha!
Ik heb hem nu 1,5 jaar en heb hem gekocht toen hij 3 was en nog helemaal niks kon. Ik vind het een FANTASTISCH paard! Lachen
Hij is superbraaf, is heel koel in het hoofd en heeft een heel vriendelijk, rustig karakter.
Ik heb hem zelf ingereden vorig jaar, maar ik zal niet zeggen dat het een heel makkelijk paard was. Hij was erg braaf, maar ook erg timide. Hij was liever lui dan moe en als hij nog maar iets van dwang voelde ging hij direct staken. Als hij iets niet snapte ook. Hij deed nooit vervelend of gemeen, maar zodra hij iets niet wilde of niet snapte dan "bevroor" hij, zeg maar.
De laatste tijd had ik wat moeite om hem aktief te rijden (liever lui dan moe), maar nu ik hem fanatiek dressuurmatig op pak gaat het fantastisch!
Hij heeft prachtige gangen en pakt alles nu razendsnel op. Hij heeft erg veel dressuur aanleg, heeft een vrolijk, vriendelijk, lief karakter en ik kan er nu echt mee lezen en schrijven!
Als ik hem met geduld en respect behandel doet hij alles voor me.
Als hij iets niet doet, of verkeerd doet, heb ik gemerkt dat dat meestal komt omdat IK op zo'n moment iets net niet goed doe. Zodra ik het dan precies goed doe, doet hij het ook goed.
Hij kan wel verraderlijk schrikken. Hij is altijd heel braaf en rustig, maar als hij schrikt kan hij in 1x ontploffen, zeg maar. Dan gaat ie opeens voor een paar seconden helemaal uit zijn plaat, ha, ha Haha! en net als ik er dan bijna naast lig, staat hij opeens weer doodstil te kijken in de richting naar waar hij van schrok, en als het dan weer goed is, gaat ie weer doodkalm verder alsof er nooit iets gebeurd was. Da's wel heel typisch. Knipoog Gelukkig zijn dit soort schrikreacties maar een paar keer voorgekomen. Knipoog (Even afkloppen Clown )

Ben benieuwd hoe dat paard van Rubinstein is! Knipoog

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 19:01

even een foto uploaden......

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 19:07

Ik rijd sinds een kleine anderhalve maand ook een Ronaldo (v. Rubinstein) nakomeling, een 3jarige. Vandaag is ze voor het eerst mee geweest op wedstrijd om haar eens te laten wennen aan een andere omgeving. En ik maar denken dat ze zou kijken en bang zou worden! Integendeel, ze vond het allemaal prachtig, keek amper en was superkoel in dr hoofd, heerlijk!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 19:18

Znoin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 19:24

Oh wauw! Ik zou hem meteen kopen als het klikt! Lachen
Hij lijkt qua bouw sprekend op die van mij. Die van mij heeft alleen een fijner hoofd, verder zijn ze hetzelfde! Knipoog

Noor17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 12:21

Znoin schreef:
Ik heb ook een Rubinstein nakomeling! (Zie foto in mijn profiel!) Haha!
Ik heb hem nu 1,5 jaar en heb hem gekocht toen hij 3 was en nog helemaal niks kon. Ik vind het een FANTASTISCH paard! Lachen
Hij is superbraaf, is heel koel in het hoofd en heeft een heel vriendelijk, rustig karakter.
Ik heb hem zelf ingereden vorig jaar, maar ik zal niet zeggen dat het een heel makkelijk paard was. Hij was erg braaf, maar ook erg timide. Hij was liever lui dan moe en als hij nog maar iets van dwang voelde ging hij direct staken. Als hij iets niet snapte ook. Hij deed nooit vervelend of gemeen, maar zodra hij iets niet wilde of niet snapte dan "bevroor" hij, zeg maar.
De laatste tijd had ik wat moeite om hem aktief te rijden (liever lui dan moe), maar nu ik hem fanatiek dressuurmatig op pak gaat het fantastisch!
Hij heeft prachtige gangen en pakt alles nu razendsnel op. Hij heeft erg veel dressuur aanleg, heeft een vrolijk, vriendelijk, lief karakter en ik kan er nu echt mee lezen en schrijven!
Als ik hem met geduld en respect behandel doet hij alles voor me.
Als hij iets niet doet, of verkeerd doet, heb ik gemerkt dat dat meestal komt omdat IK op zo'n moment iets net niet goed doe. Zodra ik het dan precies goed doe, doet hij het ook goed.
Hij kan wel verraderlijk schrikken. Hij is altijd heel braaf en rustig, maar als hij schrikt kan hij in 1x ontploffen, zeg maar. Dan gaat ie opeens voor een paar seconden helemaal uit zijn plaat, ha, ha Haha! en net als ik er dan bijna naast lig, staat hij opeens weer doodstil te kijken in de richting naar waar hij van schrok, en als het dan weer goed is, gaat ie weer doodkalm verder alsof er nooit iets gebeurd was. Da's wel heel typisch. Knipoog Gelukkig zijn dit soort schrikreacties maar een paar keer voorgekomen. Knipoog (Even afkloppen Clown )

Ben benieuwd hoe dat paard van Rubinstein is! Knipoog

haha ja dat ken ik, als die van mij schrikt en er dan achter komt dat het goed is, dan loopt hij weer op zijn gemakje verder net of er niets gebeurd is

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 19:30

Ik heb een afstammeling van Rubinstein I. Een heel koel paard, misschien af en toe wel een beetje te koel. Hij is eerder wat te rustig dan te fel. In de omgang erg braaf en met poetsen, zadelen ed erg braaf. Op vreemd terrein vindt hij het wel spannend, maar krijgt dan eigenlijk alleen maar net een beetje extra... In het verhaal van Noor17 herken ik veel van mijn paard. Hij is liever lui dan moe en heeft veel geduld en respect nodig.

Overigens staat Rubinstein I bloed wel bekend om het werkwillige karakter...

Znoin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 20:06

Wat grappig! Alle nakomelingen van Rubinstein lijken dus eerder lui dan fel en superbraaf te zijn! Geweldig! Lachen

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 08:56

Wij hebben een 2.5-jarige merrie van Olivi x Rubinstein, ze is vrij makkelijk en koel.
Mijn man heeft er een paar dagen geleden voor de eerste keer wat opgehangen gewoon om te kijken wat ze zou doen en ze verblikt of verbloost niet, eerste keer longeersingel om en ook niets aan de hand dit koele moet wel van Rubinstein afkomen want Olivi die geeft nogal eens een pittig paard.
Moeder is dus van Rubinstein en is ook een gemakkelijke merrie

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 09:27

Een 2,5 jarige hengst van Rubinstein...

Rubinstein is toch al meer dan 3,5 jaar dood?
Weet je heel zeker dat het een directe zoon van Rubinstein is? Zo ja - als die een beetje kan lopen, is hij een vermogen waard.... Zeker een Rubinstein x Aktion - die zal altijd érgens goedgekeurd kunnen worden...

Rubinsteins zijn hele beste paarden, al is het achterbeengebruik van nature niet echt flitsend te noemen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 09:57

Ik heb zelf een Iglesias (v. Rubinstein) een merrie van nu 11 jaar. Met rijden kan ze best wel eens wat heet zijn maar haar karakter is echt super! Tegen andere mensen, kinderen, ze is het vrolijkste paard van stal.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 10:45

Dees schreef:
Een 2,5 jarige hengst van Rubinstein...

Rubinstein is toch al meer dan 3,5 jaar dood?
Weet je heel zeker dat het een directe zoon van Rubinstein is? Zo ja - als die een beetje kan lopen, is hij een vermogen waard.... Zeker een Rubinstein x Aktion - die zal altijd érgens goedgekeurd kunnen worden...

Rubinsteins zijn hele beste paarden, al is het achterbeengebruik van nature niet echt flitsend te noemen.

misschien nog eentje van het laatste diepvries sperma. (waar de fokker wel zeer dik voor zal betaald hebben).

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 18:13

Idd Dees.. ook mijn paard heeft van nature niet echt een spetterend achterbeen. Hij heeft een wat slappe achterhand en is daardoor af en toe wat lastig te sluiten, zeker in combinatie met zijn wa flegmatieke gedrag.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 11:27

Ik 2 kleinzoons en 1 kleindochter van Rubinstein. Als het om karakter gaat. Super beestjes. Mijn hengstveulens waren zelfs grotere knuffelaars dan de merrie die ik nog heb. Die is op stal meer haar grootmoeder en zeker nu ze drachtig is is het opletten geblazen maar verder super koel in het hoofd voor een 3-jarige die nog maar een maand of 4 onder het zadel is. Heeft zaterdag voor het eerst met een ander paard in de bak gewerkt en ze reageerde er niet echt op. Wel even wat kijken als ze in tegenstelde richting elkaar op korte afstand passeerden maar ze deed verder niets.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:15

Ik heb een 007 (v Rubinstein) een super paard. ook een enorme knuffel, heel koel in zijn hoofd, als 3-jarige als zo de weg op, werkt graag voor je. Fijne karakters, ik zou zo weer een paard nemen met Rubinstein er achter!!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 22:51

het was idd een erg vriendelijk paard, maar de koop is niet doorgegaan, die fokker wilde 10 000 euro voor hem hebben, dat vonden we wat veel voor een 2.5 jarige die nog onbeleerd is en hij wilde echt niets van de prijs afhalen. jammer, maar als ik zelf op zoek ga naar een ander houd ik Rubinstein zeker in gedachte

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 22:55

sjorsie schreef:
het was idd een erg vriendelijk paard, maar de koop is niet doorgegaan, die fokker wilde 10 000 euro voor hem hebben, dat vonden we wat veel voor een 2.5 jarige die nog onbeleerd is en hij wilde echt niets van de prijs afhalen. jammer, maar als ik zelf op zoek ga naar een ander houd ik Rubinstein zeker in gedachte

Naar mijn mening zou dat nog wel eens een eerlijke prijs kunnen zijn mits het een rechtstreekse Rubinstein is en ook kwaliteiten heeft.

Dekgeld van Rubinstein is niet goedkoop en ook nog diepvries wat veel dierensartkosten met zich meebrengt, en dan nog de opfok en ja je hebt iets wat haast niemand heeft dat maakt het paard al interessant.

Becky_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 22:56

Wij hebben een Iglesias (van Rubenstein) merrie heel cool in de kop maar loopt heel erg graag. Maar fijn paard je kan dr alles mee ze vind niks erg en kijkt nergens meer van op.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 22:59

@ Sjorsie: was het echt een directe Rubinstein I? Want dan vind ik de kosten ook nog wel terecht...

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 23:12

Sansje schreef:
@ Sjorsie: was het echt een directe Rubinstein I? Want dan vind ik de kosten ook nog wel terecht...

Ik ook. Zeker als er prima gangen onder zitten.. want dan heb je het echt over een hengstkeuringskandidaat (als het een Rubinstein x Aktion is dan).

SnelleSas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 23:28

Ik heb een 4 jarige merrie van Ronaldo (Rubinstein x Ramino). Zeer cool karakter en ook superbraaf en lief in de omgang.