bitloos hoofdstel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

willeke_x

bitloos hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 18:49

Ik zou graag met de fjorden bitloos willen rijden, maar vraag me af welk bitloos hoofdstel bij een fjord past?
Ik heb hier een namaak cook hoofdstel liggen, maar ik vrees dat die neusriem niet gaat passen rond het nogal brede hoofd van de fjord...
Welk hoofdstel is wel geschikt?

Ik rij momenteel op een natural hackamore (touwhalster met touwteugels en leadrope aan vast) en dat bevalt me wel vrij goed, maar 'k zie zo graag lederen hoofdstelletjes. Daarmee mijn vraag.

dekoezegtboe

Re: bitloos hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 19:50

ik heb een hoofdstel van www.bitloosrijden.nl er staat daar ook een foto van mijn fjord met het hoofdstel.
ik heb hem van beta biothane maar ze verkoopt ze ook van leer. ik geloof tot maat trekpaard Knipoog
owja verder rijd ik ook gewoon met touwhalster Knipoog

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 20:25

super! Ik ga als 'k daar zit eens meten. Dan kan 'k zo'n hoofdstelletje bestellen.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 07:05

Ik heb het bitloze hoofdstel van emiel Voest, rijdt echt super!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 09:43

ik heb het zelf niet maar vind het er super vriendelijk uitzien

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 12:52

dank je voor de info! Ik ga zeker eens rondkijken. Dat voest hoofdstel past rond een fjordenhoofd?

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 13:03

Denk wel dat het voest hoofdstel rond een fjordenhoofd past, die van mij past zowel bij mn pony (met redelijk grof hoofd) als bij mn paard. Mn instructeur maakte ze voor Voest en nu voor zn eigen bedrijf: www.junik.nl. Hij kan ze ook zo op maat maken voor je.

Misschien ook een idee: www.goedhard.nl. Ze hebben de Marylot Crosslink, lijkt op de Cook alleen dan van Biothane (onderhoudsvrijer dan leer) maar ze kunnen je denk ik ook zo een biothane voest maken als je dat liever hebt.

bayaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 14:39

ik heb een tijdje met een hackemore proberen te rijden, ik heb wel 2 gaatjes moeten bijmaken. binnen reageert ze hier super op, maar buiten dramde ze heir gewoon door. dus rijd ik haar buiten met bit en binnen met hackemore of touwhalmster. ik heb de hackemore van metalab met korte scharen.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 07:19

willeke_nijs schreef:
dank je voor de info! Ik ga zeker eens rondkijken. Dat voest hoofdstel past rond een fjordenhoofd?

ik heb een fjord dus je mag aannemen van wel Haha!
Zou niet weten waarom het niet zou passen?

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 10:41

bedankt voor de info!
Ik ga denk 'k dat voest hoofdstel bestellen.

'k was enkel nog aan het twijfelen ivm de neusriem. Omdat ik nu merk dat de neusriem vaak te kort is... Maar als het bij jullie rond een fjordenhoofd past zal het wel geen probleem zijn.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 12:13

Mijn fjord heeft een bitloos hoofdstel van ruitersportshop. Ik heb normaal maat full maar hier moest ik cob hebben en hij past heel goed. De frontriem heb ik er zelf opgezet die krijg je er dus niet bij
Afbeelding

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:43

ik heb ook een hackamore voor mijn fjord, moest er wel een grotere frontriem op zetten.
ik heb het over een gewone, mechanische hackamore.
kan nog niet echt vertellen wat mn ervaringen zijn, ze 'dramt' als ze wil ook wel door de hackamore heen, net als door het bit, maar ga het rijden pas echt oppakken als het veulen naar de opfok is, tot nu toe reed ik in het weiland, daar kan het ook mee te maken hebben, dat ze zich daar de baas voelt omdat het haar weiland is.

ze heeft ook even een grote maat bosal (toch? zo'n wit dik touw om de neus) omgehad, had de hoefsmid bij zich, was van zijn shire, bij hem luisterde ze wel met dat hoofdstel, maar ja bij hem luisterde ze ineens overal naar.