En ik wil (eigenlijk) geen schimmel fokken.
Maar de haflingerkleur lijkt mij dus ook dominant.. hoe zit dit??
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Cristina schreef:Haflingers zijn al eeuwen (kleurvast) vos, soms met iets afwijkende donkere of een isabelkleur.
Arabieren zijn ook al eeuwen o.a. schimmel (vos enz.) Kijk bij de arabier hengst in kwestie naar de kleuren die er achter liggen.
Dennis schreef:Schimmel is dominant.
Je hebt 50% kans op schimmel en 50% kans op 'donker'. Wat 'donker' is kan je bekijken aan de hand van wat de basis kleur van de schimmel is (dus welke kleur hij geboren is).

Mexxuna schreef:Héél erg bedankt Supertje!!
De hengst die ik in gedachten heb is zwart, en heeft al een paar zwarte haflo's voortgebracht inderdaad!!
Super dus!

Mexxuna schreef:achter schimmel zit 9 van de 10 keer schimmel bij arabieren!
Anne_GTI schreef:Mexxuna schreef:achter schimmel zit 9 van de 10 keer schimmel bij arabieren!
10 van de 10 keer, als het maar negen van de 10 is zou ik die ene maar eens gaan onderzoeken.
Charos schreef:Hoe kan een schimmel hengst op een haflinger (vos) merrie bruin geven dan?
Mexxuna schreef:Héél erg bedankt Supertje!!
De hengst die ik in gedachten heb is zwart, en heeft al een paar zwarte haflo's voortgebracht inderdaad!!
Super dus!

elinax21 schreef:haha ja dat is ook weer waar!
maar een zwart paard moet al lichtjes ene brilletje hebben wil ie wit worden..ook een late schimmel, twijfel je zou ik die niet nemen