Hoeveel jaarling konikpony waard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lailapri

Hoeveel jaarling konikpony waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 08:29

Koniks zijn een soort grijze fjorden kwa kleur voor degene die niet weten wat het zijn.
Nu vroeg ik mij af hoeveel een jaarling merrie en een jaarling hengst en een jaarling ruin waard zijn.
alvast bedankt

Skippy01

Re: Hoeveel jaarling konikpony waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 19:09

ik denk iets meer dan de 'standaardprijs' voor fjorden op éénjarige leeftijd, afhankelijk van verwachte grootte en van kwaliteit van het beenwerk enzo, denk ik zo rond de 900 à 1000 euro, dit omdat ze in NL niet veel in gebruik zijn (behalve voor begrazing, in dat geval zijn ze weer minder waard) en toch ongeveer dezelfde kwaliteiten bezitten als fjorden... maar ja, het is ook maar net wat de gek ervoor geeft, hoewel het wel dieren zijn die over het algemeen hard zijn (ook voor zichzelf) en zeker leuk kunnen meedoen in bijv. endurance (niet op het hoogste niveau, maar wel in de lagere klassen) en TREC...

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 19:14

konink paarden zijn wel wat meer waard !
dit zijn paarden die een tijd geleden bijna uitgestorven waren naar mijn weten :s dut dit laat de prijs wel stijgen , een koninkpaard is ook wel wat beter geboud als een fjord ik zou voor een 3 jarige toch wel al een 1500 € betalen
voor een 1 jarige
ja sorry je hebt gelijk Clown
toch wel een 1000 €

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 19:47

Dus mijn 6 jarige zou dan nog meer waard zijn, hij is zadelmak en erg braaf.