Jong diertje en wandelingen maken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Charret

Jong diertje en wandelingen maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 22:58

Ik vraag me af hoe hebben jullie het wadelen opgebouwd met jullie jonge shetjes.

Dus vanaf wat voor een leeftijd kun je hoeveel [kilo]meter met hem of haar maken? En ik wat voor een tijdbestek hebben jullie dat gedaan.

Dennis

Re: Jong diertje en wandelingen maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 10:40

Mijn jonkies lopen hooguit van het land naar de poetsplaats en weer terug. En heel soms en rondje naar de mesthoop, puur voor de ervaring(zo'n 500 meter).

Lekker op het land laten staan en pas als ze 3 zijn mee beginnen.

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 12:15

Ik begin nu eigelijk een beetje langs de weg te lopen, met haar moeder erbij. (1x per week ofzo een stukje) De wei waar ze nu staat is vlak langs een redelijk rustige weg, en verder kunnen we nergens met ze lopen. Als er 'eng' verkeer aan komt lopen we even een erfje op en laten haar even kijken. Gaat super! Maar het blijven maar kleine stukjes en dan gaat ze weer in de wei, kost best wat energie om al die nieuwe ervaringen te verwerken.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 12:46

Ben 1 keer van stal naar de wei gelopen met een ander paard erbij, was ongeveer 500 meter. Toen stond hij dus op stal, maar hij moest naar de wei. De fokker had hem afgeleverd op stal. Voorderest loop ik af en toe het voorerf op. Ik merk aan Bambam dat hij dat zelf wil. Dan gaat hij voor het hek staan, zo van gaan we vandaag buiten spelen. Dan loopt hij met zn neus en schouder tegen me aan, is toch wel eng die buitenwereld. Haha! Dan prijs ik hem, grote jongen, braaf en lopen we weer terug. Op het erf gaat hij gelijk briesen, alsof hij denkt hebben we dat ook weer gehad. Cool
Dus ik ga of een stukkie wandelen (plusminus 200 meter) of ik poets. En dan geen hele poetsbeurt maar de ergste gore plekken dr af halen en lekker kriebelen.
Ga tegenwoordig ook met hem in het land rennen. Galopeert hij langs me heen en gaat allemaal gekke bokkensprongen maken.

Charret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 22:49

Vanaf wanneer zou je wat langer met hem/ haar op stap kunnen dan?:)

Ben ik wel benieuwd naar hoe het bij die kleintjes wordt opgebouwd.

dupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 10:27

Ik ben ook wel erg benieuwd!

Ik heb een shetje van anderhalf bijna en gisteren ben ik met hem voor het eerst een stukje een zandpad opgelopen. Hij vond het ontzettend spannend en was continu naast me aan het dribbelen. Ik heb dus ook niet tever met hem gelopen, misschien 300 meter. Maar ik wil eigenlijk wel als het weer het toelaat twee keer in de week met hem een stukje lopen. Dan kan hij zijn energie wat kwijt en ter afwisseling.

Kom maar op met de ideetjes van hoe lang en al!

Charret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 13:44

Toen mijn Fjorden merrie 1,5 jaar was liep ik al best wat stukken met haar. Maar da's misschien toch anders. Daarom ook dat ik het vraag. Als alles mee zit krijg k ook zo'n dreumes en wil ik er lekker mee lopen, maar ik snap dat zoiets niet direct gaat en daarom vroeg ik me af wat je ervan kunt verwachten Lachen