prijs welsh cob veulen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rosiewozie

prijs welsh cob veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 20:39

Ik ben mij zo rustig aan een beetje aan het orrienteren op de welsh cob. In de toekomst wil ik een veulen gaan kopen. Nou ben ik eigenlijk wel benieuwd naar jullie meningen over de prijs van een cob veulen, het gaat dan om een hengstje, zwart van kleur, D- maat cob.
Veel over de lijnen enzo weet ik nog niet ( komt wel) Maar ik wil er wel een die goede bewegingen heeft.
De keuze voor een hengstje is niet omdat deze het goedkoopste zijn... Ik ben dus ook niet op zoek naar de goedkoopste welsh cob die er is zeg maar.
Maar fokken wil ik er ook niet mee. Een goede middenmoot dus.
Weet ook niet of net als bij de A-tje je voor de kleur zwart meer betaald??

Ik hoor graag jullie mening!!

Groetjes Roos

youngster

Re: prijs welsh cob veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:41

Denk dat je snel rond de 1000 a 1500 euro zit voor een goed bewegend veulen Lachen Valt dus erg mee in mijn ogen.
Waarom perse een zwarte? Dan zit je ook snel aan bepaalde bloedlijnen gekoppeld denk ik zo, dat zou jammer zijn vind ik persoonlijk.

cuneracobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:57

Hallo,
een Welsh cob hengst veulen heb je in verschillende prijzen en kwaliteit maar ga je niet te veel richten op de prijzen, je heb minder goede ook voor veel geld,
Ik heb ook nu een hengst veulen lopen Meervoudig Veulen kampioen
voor meer info stuur me in PM

Groet

Rosiewozie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 22:09

Zwart omdat dat echt mijn kleur is! Ik moet me ook nog verdiepen in de lijnen hoor, maar zwart heeft echt mijn voorkeur en aangezien ik er niet mee wil gaan fokken maakt voor mij de lijnen ook al iets minder uit. Wat voor mij belangrijk is is wel de bouw en de maat. Daar heb ik wel mijn voorkeuren in... Maargoed moet me ook nog meer verdiepen in de lijnen enzo.
Cuneracobs, heb je een pm gestuurd.

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 06:19

youngster schreef:
Denk dat je snel rond de 1000 a 1500 euro zit voor een goed bewegend veulen Lachen Valt dus erg mee in mijn ogen.
Waarom perse een zwarte? Dan zit je ook snel aan bepaalde bloedlijnen gekoppeld denk ik zo, dat zou jammer zijn vind ik persoonlijk.

Ik denk dat dit heel hoog is. Het gaat om een hengst, die zijn zowiezo al wat minder waard als veulen.
Tussen de 500 en 1000 is beter denk ik.
Maar nogmaals gaat het om de bloedlijnen e.d.

cuneracobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 11:30

LadyF schreef:
youngster schreef:

Ik denk dat dit heel hoog is. Het gaat om een hengst, die zijn zowiezo al wat minder waard als veulen.
Tussen de 500 en 1000 is beter denk ik.
Maar nogmaals gaat het om de bloedlijnen e.d.

Het ligt er denk ik aan wat je zoekt?!! een hengst veulen die wat gewoontjes aan doet met ook leuke ouders (gewoon mooie cob's) hoeft nie duur te zijn rond de 500-900,- maar heb je een veulen wat een vader/moeder heeft die het goed doen op de keuringen en het veulen zelf ook,is het natuurlijk logisch dat die meer op moet brengen dan die iets wat gewoonere! voor kwaliteit betaal je dat is met alles
ladyF ik vind dat je gelijk hebt maar aan de andere kant voor een goed hengst veulen is het logische dat je een bepaalt prijs kaartje neer moet leggen.

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 13:25

Toch ga ik met Youngster mee... Tegenwoordig betaal je echt wel meer dan tussen de 500-900 euro voor een goed bewegend welsh cob veulen Ja Dat wil indd niet zeggen dat de bloedlijnen nu zo goed zijn, maar ze durven wel te vragen Ja.

Ook ik zou me níet pertinent op een kleur richten, kijk gewoon naar het plaatje in zijn algemeen! Je kan nog zo'n mooie zwarte kleur hebben, maar wat moet je met een rot karakter erbij?

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:09

Charly schreef:
Toch ga ik met Youngster mee... Tegenwoordig betaal je echt wel meer dan tussen de 500-900 euro voor een goed bewegend welsh cob veulen Ja Dat wil indd niet zeggen dat de bloedlijnen nu zo goed zijn, maar ze durven wel te vragen Ja.

Ook ik zou me níet pertinent op een kleur richten, kijk gewoon naar het plaatje in zijn algemeen! Je kan nog zo'n mooie zwarte kleur hebben, maar wat moet je met een rot karakter erbij?

Of een slechte beweger Bloos Zwart is idd mooi hoor daar ga ik in mee, maar pin je gewoon nergens op vast, dat maakt het zoeken ook veel makkelijker en beter Lachen

Rosiewozie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 19:49

hmm toch heeft zwart echt een zeer zeer grote voorkeur. Ik wil ook iets kopen voor het leven en het hoeft niet nu per direct, ik heb de tijd.... Daarom denk ik dat ik me wel aan een aantal eisen kan vasthouden, en ze zijn niet onvindbaar ook nog eens....
Binnen de zwarten heb je volgens mij ook wel goede lijnen en dieren met goede bewegingen en bouw ( heb me nog niet heel erg verdiept hoor, maar lijkt me wel)