Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
hananya schreef:Daar komt bij dat er momenteel steeds meer goede ruiters/amazones zijn die de Groninger "ontdekken". Ik verwacht dat er in de toekomst steeds meer Groningers in de dressuur te vinden zijn...
hananya schreef:Wij hebben een Groninger merrie Hesta.
Haar vader Eendracht was Z2 dressuur. Haar moeder Henda was dit ook. Moeders-vader Floryan liep hier in Ned ZZ-licht en is over de grote plas heen verhuisd...
Farao (v Floryan) is ook een goedgekeurde hengst bij het GRP en loopt ZZ-Zwaar met Anouk de Lint...
Marjolein Kniested rijdt ook ZZ-Z met een Floryan nakomeling (ik geloof Floyd?)
Ik denk wel dat het een beetje afhangt van welke bloedlijn binnen het GRP het paard komt. Een dier dat echt uit een hele zware lijn komt zal wellicht iets meer moeite hebben met buigingsoefeningen dan een dier uit een lichtere lijn.
Daar komt bij dat er momenteel steeds meer goede ruiters/amazones zijn die de Groninger "ontdekken". Ik verwacht dat er in de toekomst steeds meer Groningers in de dressuur te vinden zijn...
Yootha schreef:hananya schreef:Wij hebben een Groninger merrie Hesta.
Haar vader Eendracht was Z2 dressuur. Haar moeder Henda was dit ook. Moeders-vader Floryan liep hier in Ned ZZ-licht en is over de grote plas heen verhuisd...
Farao (v Floryan) is ook een goedgekeurde hengst bij het GRP en loopt ZZ-Zwaar met Anouk de Lint...
Marjolein Kniested rijdt ook ZZ-Z met een Floryan nakomeling (ik geloof Floyd?)
Ik denk wel dat het een beetje afhangt van welke bloedlijn binnen het GRP het paard komt. Een dier dat echt uit een hele zware lijn komt zal wellicht iets meer moeite hebben met buigingsoefeningen dan een dier uit een lichtere lijn.
Daar komt bij dat er momenteel steeds meer goede ruiters/amazones zijn die de Groninger "ontdekken". Ik verwacht dat er in de toekomst steeds meer Groningers in de dressuur te vinden zijn...
Orbaldo van Kim is toch ook een hele zware hengst naar mijn mening met 90,625% klassiek bloed.En Orbaldo doet het echt super in de ring.
odetteke schreef:Ach, je valt in ieder geval wel op tussen de standaard kwpn-ers