De moeder van mijn paard is de Duitse staatspremiemerrie (Oldenburg) Carella. Zij heeft o.a. ook de goedgekeurde hengsten Magic Ronaldo en Rubin Star voortgebracht.
Het karakter van Romanov is gewoonweg super, hij is enorm nuchter, nieuwsgierig en op mensen gericht. Sociaal naar andere paarden is hij zeer zeker ook, wel is hij erg onderdanig naar andere paarden toe, wat soms in de binnenbak wel wat lastig is, omdat hij niet altijd over de hoefslag langs een paard wil wat hem tegemoet komt. Maar daarmee zijn we hard aan het werk, hij is ook nog maar 4.
Verder is hij heel leergierig en gemakkelijk. Ik ben nu 2x met hem met de trailer naar les geweest, en hij loopt zo de trailer op, en komt op vreemd terrein in een bak waar treinen vlakbij achterlangs razen en doet geen stap verkeerd.
Hij is wel heel gevoelig, als je hem een keer op zijn kop wil geven moet je dat heel behoedzaam doen (stem iets verheffen is eigenlijk al genoeg) want anders wordt hij wat angstig. Maar ik hoef eigenlijk nooit boos op hem te worden.
Hij is wel erg ondernemend en slim, zo presteert hij het steeds om bij ons op de poetsplaats zijn halster (terwijl het gewoon vastgegespd is) af te doen. Hij loopt dan trouwens niet weg of zo, het is gewoon de truuk van het afdoen van het halster wat hij leuk vindt.
Qua beweging mag ik niet mopperen denk ik. Zijn galop vind ik erg krachtig en fijn, zijn draf moet nog wat verbeterd worden maar is lekker los en soepel en zijn stap is erg ruim. Hij mag nog wat bespierder raken voor het mooie, maar dat komt mettertijd wel denk ik.