Friezen wedstrijden versus Bruine wedstrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Starbreeze

Friezen wedstrijden versus Bruine wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 19:11

Ja of hoe noem je dat...

Op wedstrijden hebben we een topic waarin er een discussie ontstaan is over de beoordeling op barokke/friezenwedstrijden.

viewtopic.php?f=29&t=674785&hilit=

Op blz 5 zijn een aantal van mening dat je daar makkelijker punten scoort omdat men daar rekening zou houden met de beperkingen van de fries.

Persoonlijk deel ik deze mening niet, ik scoor net zo goed op friezen als op "bruine" wedstrijden.

Hoe zijn jullie ervaringen?

Alane

Re: Friezen wedstrijden versus Bruine wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:36

ras afhankelijke/besloten wedstrijden versus open wedstrijden Haha!
je hebt ze bij de pony's ook nl.

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:41

Ik heb met mijn Friese merrie nog nooit meegedaan aan een wedstrijd speciaal voor Friezen, lijkt me eigenlijk nog wel eens leuk Knipoog .
Toen ik nog een haflinger had, heb ik wel meegedaan aan haflingerwedstrijden, ik vond er verder geen verschil in de beoordeling eigenlijk.

Karin_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 21:34

Ik heb nooit echt een verschil gemerkt.
Wel waren de meeste jury-leden erg onder de indruk van onze combinatie (vertelden ze bij het commentaar na de proef bij de auto). Heb wel regelmatig bij gewone wedstrijden de KWPN-ers eruit gereden Haha!

Heske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:43

Same here. Laatst was ik nog de enige Fries tussen de bruinen, stond er 'leuke combinatie' op m'n coupon, maar dat terzijde. Heb - op 1 na- al m'n puntjes tot aan het M1 op reguliere wedstrijden behaald en regelmatig prijzen gewonnen. Dusss....
En....beperkingen? Ik sta ervan versteld wat ik mijn 12-jarige dametje nog allemaal kan leren en hoever we zijn gekomen met minimale training Pling . Nu heb ik ook wel het voordeel dat Heske ook weinig knie-actie heeft, maar om me heen zie ik voldoende Friezen die wel de rastypische gangen hebben goed scoren tussen de 'bruinen'.