ik heb een hele lieve verzorgtinker die ik verzorg. Het is een merrie en ze is 6 jaar. Volgend jaar komt er een kleine bij!
ik hoop dat dat allemaal goed gaat!
maar ik had een vraagje aan jullie...
mijn verzorgtinker is wel een tinker maar ze heeft niet zo'n rustig karakter zoals dat "bij een tinker hoort"...
nu willen de eigenaarresse en ik haar verkeers mak gaan maken. (ze kan wel langs de weg, er word ook mee gement maar ze is voor alle nieuwe dingen bang) Dus mijn vraag aan jullie is:
Hoe kunnen wij dit goed gaan doen? zonder dat het enger word voor haar, of dat het misgaat. (ik ga erop)
en in het algemeen; hoe kunnen wij haar laten wennen op een normale manier aan nieuwe dingen??
alvast bedankt voor de reacties!!

Mijne kan er ook wat van
maar meestal maar een enkele keer --> heeft ze t een goed gezien dan kijkt ze de volgende keer niet meer op of om
dat heeft wat langer geduurd
: 
, die haar ook de eerste kneepjes van rijden geleerd heeft
en ondertussen leerde ik haar kennen en vertrouwde ik het ook zodat ik vervolgens ook leiding kon geven 
sorry is een beetje een lang verhaal geworden, maar zo moeilijk kort uit te leggen
en uiteraard kijkennnn lijkt wel of haar ogen eruit vallen op dat moment.
Ik stap overigens nooit af, zeg altijd "kijken" en vaak loopt ze er dan heen, bekijkt het even en loopt er stoicijns langs, alsof het niet meer bestaat. Gekke knol hoor
Hij was bang en helemaal van de wereld. Ik kon niet meer op hem inpraten. Hals opgericht, neusgaten wagenwijd open, ogen op scherp en kon hem haast niet meer houden. Zo bang had ik hem nog niet meegemaakt, en dat alleen maar voor 2 picknickende mensen??! Waarschijnlijk klopt dat plaatje voor hem niet, dat 2 mensen in het gras zitten ofzo