Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Loesje88 schreef:nee maar ik bedoel niet rijtechnisch, maar als een paard van 1.70 een goede uitgestrekte draf laat zien, hebben ze zo een 7 of 8 te pakken, terwijl als een fjord daarna zijn super uitgestrekte draf laat zien, ze het vaak vergelijken met wat ze eerder hebben gezien, kortom een 6.
overigens ben ik nog niet aan het nadenken over wedstrijden, maar ik vroeg het me zo af ..
goed voorbeeld van kelly die zich er ook zo voor inzet!
Troelaatje schreef:
en btw polly2: een fjord/haflinger minder lastig qua karakter....?!
ben ik absoluut neit met je eens! je moet ze goed voor elkaar hebben wil je fatsoenlijk in de punten rijden, ja. maar je hebt er volgens mij veel meer werk mee.
Harinaatje schreef:Mijn vriendin rijd Z met een fjord tussen de paarden!

Sythaa schreef:Over afgekraakt worden door de jury: ik heb het nog nooit meegemaakt met mijn fjord. Ook in de M1 rijden we winst en prijzen tussen de paarden! Tuurlijk kan ik nooit zo een uitgestrekte draf laten zien als een voorbeenzwaaiend ruim gebouwd warmbloedpaard... maar daarentegen kan ik wel een hele constante proef rijden, alles op de letter, goede overgangen, en is mijn fjord erg sterk in de galop oefeningen en de contra. Dan zijn 2 mindere punten voor draf uitstrekken niet erg hoor...