[H][KWPN]Welke Allround hengst voor mijn Burggraaf Merrie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

luna111

[H][KWPN]Welke Allround hengst voor mijn Burggraaf Merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 08:38

Ik heb een 10 jarige merrie staan stm.1.69m
afst. Burggraaf x zelhem x afrikaner M.ster.

Ze heeft kwa bouw veel van burggraaf en ze is lang in de rug en staat niet echt hoog op de benen.
Ze heeft ook een wat korte croupe.
OP de keuring vonde ze trouwens haar lange rug wel mooi alleen ik vind het met rijden wat minder want ze is zo moeilijk bij elkaar te rijden.

Ze heeft geen makkelijk karakter en is wat lastig in de omgang en tijdens het rijden ( ze heeft in het verleden ook veel meegemaakt dus dat kan wel een beetje meespelen maar ze heeft in iedergeval vanaf veulen al een wat moeilijk karakter vooral op stal)

Ik zoek dus een Allround hengst die wat hoger op de benen staat, met een mooi front en een goed achterbeen.
Mijn merrie beweegt goed van de grond maar heeft niet extreem veel ruimte in de beweging.

De hengst moet niet te lange ruggen geven en wel een goed karakter. Mag gerust wat pit geven maar eerlijkheid.
OOk belangrijk is maat, het veulen moet wel rond de 1,67 komen of daarboven .

Ik zoek naast het springen ook een hengst die goed kan bewegen en dat ook doorgeeft. DUs een allround paard met beweging en springen en goed karakter.

Op dit moment is mijn merrie drachtig van Numero Uno.

HIer een paar foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door gomir op 01-11-06 08:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tags in titel

bokjes

Re: [H][KWPN]Welke Allround hengst voor mijn Burggraaf Merri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 13:20

wij hebben dit jaar Vainqueur gekozen voor onze burggraaf merrie.
Ze is ook altijd al een beetje heet geweest en op de show bij Tewis zag vainqueur er super cool uit! Had mooie allround gangen en maakte ook nog een een goede sprong en is goed aan de maat, dus voor ons is het afwachten.
Ik plaats in ieder geval volgend jaar foto's in de kraamstal als alles goed mag gaan!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 17:29

Heb je niet al eens eerder een topic geplaatst?

Ik dacht eigenlijk gelijk aan Viento Uno toen ik je omschrijving las. Een (jonge) allround hengst van Numero Uno. Hij zal ook zeker de halslengte verbeteren. Viento zelf zou wat meer lengte in het algemeen mogen hebben, al vind ik de rug van jouw merrie eigenlijk niet zo lang. Burggraven zijn vaak een beetje van het kollossale type, terwijl viento zelf wat meer fundament mag hebben.

bokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 11:33

hey sammie had helemaal niet aan viento uno gedacht maar idd een goed advies vindt het zelf ook een mooie hengst en denk ook dat dit een goede combi met de merrie zou zijn! denk dat je een iets luxer type fokt dan!

luna111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 09:10

thanks ik zal eens wat rondzoeken voor info over de nakomelingen van viento uno.

Verder nog mensen die ideeen hebben voor een hengst?

bokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 09:46

vindt trouwens fokken ook wel een beetje een gevoels kwestie je kan natuurlijk alles zo goed mogelijk afwegen tegen elkaar, maar de hengst moet me ook zeker aanspreken, en op het moment heb ik zo m'n voorkeur naar de hengst Upgrade deze had een goed rapport en een mooi exterieur ook de bloedlijn spreekt me zeker aan vooral heartbreker!

luna111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 09:09

ik kreeg van iemand een tip om misschien de hengst Florencio te gebruiken, hij heeft vaak wat properige paarden en die van mijn is juist langgelijnt.

bokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 09:19

Florencio zou ik absoluut niet gebruiken (zonde van de bloedlijn), geeft ook vaak een beetje een onderhals en ...... dan ga je een dressuurveulen fokken? Terwijl ik dacht dat je juist meer richting het springen wilde blijven?????

Maar wil je wel wat meer richting de dressuur en is het puur een paard wat je voor jezelf gaat fokken ... dan zou ik het wel een bijzondere combi vinden, waarschijnlijk zal er wel iets heel leuks uit komt! Pling

Lida3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 10:05

VDL Atlantic geeft veelzijdige paarden kijk maar even op paardenfokken bij de prestaties van zijn
nakomelingen.
En ze zien er nog goed uit ook.

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 10:08

Numero Uno vind ik al een hele goeie keuze, maar afwachten hoe het veulen is dan. De Numero Uno zoon Van Gogh, kwam ook heel goed uit verrichtingsonderzoek met vooral hele goede cijfers voor beweging.

Lida3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 10:09

PS kijk even op de pagina van expo sale daar wordt een merrie verkocht van Atlantic uit een Burggraaf merrie Ulrike. Cool