Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ik sta nu op een stal waar ze een paar fjorden/ haflingers en friezen hebben en met alle gaan ze naar de keuringen.
Ze zien het NET als je in de verkeerde galop zit, maar daar heb je 't ook echt mee gehad bij die zadelproef.
) is van hand veranderen in galop en op de diagonaal in draf.

(niet voor publicatie op I-net geschikt) --> maak zelf het verhaaltje af en kleur de plaatjes in.

) hahaha , ik krijg nog buik pijn van het lachen, het ging zo slecht, m'n pony was harstikke nerveus, en ging er bij het minste of geringste vandoor (stom van mij want hij had nog nooit in 'n binnenbak gelopen, en hoorde de andere paarden buiten lopen) de uitgestrekte galop ging anders prima hoor!!
, die vent (sorry,: meneer) ging helemaal uit z'n panty, hij stond vlak naast die hindernis aanwijzingen te schreeuwen, en roar (m'n pony) was nog banger van de man dan van die hindernis, en ik had ondertussen de slappe lach
de buitenrit ging overginds prima, kregen we een 7 voor, ook voor de gangen (tja hij liep zich wel uit te sloven) en 'n 9!! voor het opzadelen, maar ja een 0 voor het springen, we hadden een mooie C premie, (k heb hem maar niet naar de slacht gebracht)
, rare mensen 
-zucht- 
Ik moet haar nog leren in een bak te lopen en te galoperen. Ze is alleen de kar en buitenritten gewend. Voor de menproef moet ze wel een A halen tenzei er wat ernstig mis gaat natuurlijk..... Dan heb je ook nog de trekproef die ze mee kan doen. We doen gewoon overal aan mee..... en ik doe de zadelproef. 

Sonja schreef:Absurd..... Ik zou zeggen dat een paard dat geen werkwilligheid heeft, met vier poten stijf gaat staan ofzo. Die zou dus ook geen goede cijfers voor z'n gangen kunnen halen, want pers daar maar eens een goede middendraf of galop uit, en hijs dat maar eens over een hindernis heen, hoe onbenullig laag dan ook.....
Balen zeg. En gaat ze het dit jaar gewoon weer opnieuw proberen ofzo? (Week van te voren elke dag een schep haver erin in de hoop dat íe dan wat vuriger overkomt ofzo?)
Sonja schreef:Madelein, lees nog even het stukje over het gewenste dressuurniveau voor de Ibop erboven, en probeer dan je ogen droog te houden....
Misschien is voor een iemand het Ibopdressuurproefje dus nog een hele opgave (des te knapper als ze het dan toch doen), maar om er dan meteen L2-niveau van te maken.....