Register B

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jes

Register B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 08:32

Ik heb een vraag...

Wij hebben hier een merrie staan met een register B papier bij t KWPN. Ze heeft dit jaar een hengstenveulen gekregen die uiteraard ook reg. B papier krijgt.....
Nu mijn vraag:

Kan een reg. B hengst mee doen aan de hengsten keuring en bijvoorbeeld ook goedgekeurd worden??

Alvast heel erg bedankt......

liannes

Re: Register B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 08:34

nee, dat kan niet.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 08:35

Idd kan naar geen enkele keuring toe, ook geen Pavo cup lopen.

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 08:46

Je kan het wel bij een ander stamboek proberen. Dan ligt het eraan of de vader niet goedgekeurd was of alleen niet door het KWPN erkend werd.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 10:02

De vader van de merrie is Accobat... Die was ook van de eigenaar van de merrie..... Hij was voorlopig goedgekeurd door het KWPN en zou de hengstenkeuring gaan lopen... Hij had toen 4 merrie's gedekt, waar dus een veulen uit is gekomen....
De hengst bleek op de hengstenkeuring onhandelbaar en niet te rijden... De eigenaar heeft besloten om m te laten castreren, en nu loopt ie super.... Nooit meer problemen gehad... Maar merrie heeft daardoor dus reg. B papier geregen...

Bedankt voor jullie reactie's.....
Hierdoor denk ik dat het hengstje volgend jaar wel gecastreerd gaat worden.... Dekhengst zal ie dus nooit worden, en kan ie mooi bij de andere paarden blijven lopen......

bor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 13:48

Vraagje, wat is de vader van het hengstveulen, omdat je zegt dat die ook automatisch register b is. Want dit is niet zo automatisch.

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 13:54

inderdaad, als de vader van het veulen wel een ggk hengst is, vervalt automatisch het b papier van het veulen, hij krijgt dan gewoon een a papier.
id de vader wederom niet ggk, dan krijgt het veulen ook een b papier.

bor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 14:02

Als de vader kwpn goedgekeurd is krijg je volgens mij een normaal vb papier bij het veulen.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 14:02

Ze hebben mij door de telefoon verteld dat een AES hengst mee mag doen aan de hengstenkeuring van het KWPN, dus ik zie niet in waarom een B register niet mee mag doen, maar gewone keuringen mogen niet.

bor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 14:14

Een AES gekeurde hengst kan wel een kwpn papier hebben en mag dus dan meedoen aan de hengtenkeuring. Een register b hengst mag niet deelnemen voor zover ik weet.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 18:18

De vader van het veulen is Quantum, een holstein hengst..... Zijn half zusje heeft ook een Reg. B papier gekregen.... Is gedekt door een zoon van Quidam de revel....... Weet de hengst zelf zo ff niet......

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 19:58

Met Quantum krijg je dan toch gewoon Reg. A-papier?

Als het een fijn veulen lijkt zou ik niet ruinen omdat je misschien niet naar het KWPN kan met hem. Als de vader van de moeder het goed in de sport gaat doen en je hebt een knap veulen heb je met Quantum als vader nog wel wat in handen hoor.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 13:46

bor schreef:
Een AES gekeurde hengst kan wel een kwpn papier hebben en mag dus dan meedoen aan de hengtenkeuring. Een register b hengst mag niet deelnemen voor zover ik weet.

KWPN schrijft zelf voor dat register B geregistreerde merrie`s/hengsten uitgesloten zijn van deelname aan kwpn keuringen etc. Bloos

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:33

PAVOcup mogen ze toch wel de voorselecties lopen. Alleen niet de halve ne hele finale?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:53

frunnik schreef:
PAVOcup mogen ze toch wel de voorselecties lopen. Alleen niet de halve ne hele finale?

Nee hoor ook geen voorselecties. Register A wel.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 21:15

Aan de kampioenschappen inclusief de finale tijdens de KWPN Paardendagen kunnen paarden deelnemen die geboren zijn in 2000 of 2001 en die als veulen in het veulenboek of register A zijn geregistreerd bij het KWPN of het NRPS, alsmede alle goedgekeurde en erkende hengsten van het KWPN en NRPS (grote maat), alsmede merries met een registratiebewijs van een EU-erkend stamboek (of NAWPN) die opgenomen zijn in het KWPN- of NRPS-stamboek.
Paarden die niet voldoen aan bovenstaande eisen en geregistreerd zijn bij een EU-erkend stamboek (of NAWPN), kunnen deelnemen aan de voorselectie, maar zijn uitgesloten van deelname aan de KWPN Paardendagen. KWPN en NRPS goedgekeurde hengsten mogen rechtstreeks deelnemen aan de halve finale, tenzij ze toch gestart zijn tijdens een selectiewedstrijd en minder dan 67% behaald hebben. Hengsten die bij het KWPN op wacht staan dienen dus aan de voorselectie deel te nemen.

Voorselectie dus wel. De grootste flauwekul die er is.