Hier een vraagje over verplaatsingen die niet specifiek bij Haflingers hoort, maar ik kon echt niet uitvogelen waar ik hem dan moest stellen. Excuus als ie verkeerd staat.
Het gaat wel over een hafje
, maar mijn vraag is algemeen:Hebben mensen ervaringen met het vaker overplaatsen van een jong paardje? Wat zijn jullie meningen en ideeen daarover?
Ik heb een jonge haf, die nadat ze is afgespeend (te vroeg) verplaatst werd. weg van haar mama ,en vervolgens na 1 winter verplaatst werd. Ze heeft nu 1 zomer ergens gestaan maar die plaats is niet erg veilig (geen enkel toezicht onder andere) en ik wil haar nu weer gaan verplaatsen. Dit wordt -met afspenen- dus de 3e keer.
Ik voel me hier echt slecht bij, omdat ik t idee heb dat ze zich dalijk nergens meer hecht aan haar weidemaatjes, omdat ik haar toch weer weg kan halen. (al geloof ik ook wel dat een paard daar niet bewust over nadenk) > het lijkt er nu op dat ze juist makkelijk wordt...ze gaat bijvoorbeeld vrij makkelijk weg van de andere paarden uit de wei.
Nu weet ik eigelijk wel dat t niet zo werkt bij paarden en dat ik er te hard over nadenk, maar vraag me toch af of t 'steeds' verplaatsen haar niet nadelig beinvloed?
Ik heb t aan een aantal mensen gevraagd, die echt wel weten waar ze over praten en deze zeggen stuk voor stuk dat t echt geen kwaad kan!
Ik geloof dat ook wel..als ik naar mn pony kijk heeft ze van haar eerste echte verhuising (tel ik t afspenen niet mee) geen enkel nadelig effect gehad , maar ik wilde weten of er ervaringen zijn?
Waar ik ook vooral mee zit , is dat ze pas 1 keer eerder in de trailer heeft gestaan en toen verhuisd is. Nu zou ze er dus weer inmoeten en gaat ze weeeer weg bij haar vriendje van nu. Associeert een paardje dat als slechte gebeurtenis en gaat ze strax die trailer niet meer in?
Of denk ik echt te hard na?
Nogmaals..degene die zeggen dat ik niet zo raar moet denken geloof ik wel hoor, maar ik voel me toch beter als ik ervaringen heb gehoord
?