Hoe motiveer ik me haflinger?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ilove

Hoe motiveer ik me haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-06 18:12

Ja, de naam zegt het eigenlijk al.
Maar toch, ik heb 't gevoel dat mijn haflinger het rijden de laatste tijd niet meer leuk vind.
Soms loopt hij zelfs gewoon de bak uit.
en dan kan ik aan mn teugels trekken wat ik wil. maar er is gewoon niets mee te doen.
ik wil graaaag verder met hem komen.

Maar nu mn paard nog Scheve mond
Iemand tips? om mijn paard zin te laten krijgen in het rijden
en er plezier in te krijgen.

Kyrseltje

Re: Hoe motiveer ik me haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 18:16

Rij je ookwel eens buitenritjes? Misschien werkt het om het aftewisselen.. En als hij het buitenrijden ook niet leuk vind, werkt het misschien om met een ander paard te rijden. Dat werkte bij onze fjord heel goed.. Hij vond het rijden gewoon niet leuk.. En het buitenrijden vond hij ook niet zo onwijs leuk.. Toen is mijn zus met hem, met haar vriendin er bij buitenritten gaan maken.. en dan afentoe in de bak, nu vind hij in de bak rijden leuk, alleen buitenrijden leuk, en samen rijden super..

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 18:26

probeer lekker afwisselnd te rijden.

Bijv paar keer per week serieus. Maar ook een keer gewoon voor de lol lekker racen. Of ga een keer met hem springen. En niet alltijd willen werken. Een keer lekker een buitenritje maken is ook leuk.

Wat ook wel eens wilt werken. Is gewoon 1x per longeren. Niet te zwaar maar gewoon lekker aan de longe. En mischien is vrijheidsdresuur wel wat leuks voor afwisseling.

Vrijheidsdresuur is kunstjes leren.

www.pink-horizon.nl Kan je veel info over vinden

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 19:40

Ik denk dat jouw Haf je gewoon de baas is. Als hij geen zin heeft, vertrekt hij gewoon. Ik denk dat je strenger moet zijn.
En als hij dan goed zijn best doet, daarna lekker uitstappen buiten of aan de hand lekker even grazen of iets anders wat hij wel wil doen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 19:48

Afwisseling is leuker dan alleen maar rondjes rijden.
Ga lekker onder de man eens naar buiten alleen of met zijn tweetjes, lang teugeltje..., ga gezellig met een ander paard een stuk wandelen en laat hem even grazen, leg eens wat balkjes neer, ik heb een grote bal voor Mando, ga eens voetballen met hem in de bak.
Longeren, lesje rijden, zonder zadel lekker mutsen in de bak... je kan zoveel afwisseling doen.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 15:51

héélvéél afwisselen, das echt heel goed voor je paard! Las er laatst een heel stuk over in BIT. Alles doen, springen buitenrijden, dressuur, misschien zelfs aangespannen etc Knipoog

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 15:55

Inderdaad veel afwisselen! Doe je wel eens wat anders? Of rijd je voornamelijk in de bak?
Ga eens een stukje wandelen, maak eens een buitenritje, spring een keertje, laat hm vrijspringen, longeer eens.. Bij mijn vz-tinker werkt dit heel goed. Als ik langerd dan 2 dagen achter elkaar in de bak rijd, doet hij echt zn best niet meer.

4_LIFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:06

Veel afwisseling met rijden, de ene keer dressuur in de bak, de andere keer in het bos, springen, lopen langs de weg of in het bos, noem maar op! Haha! Sucses

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 15:40

Ik ga mn best doen melis Vork
Als het me lukt van daan een fijn rijpaardje te maken terwijl hij niets anders kon en deed dan rennen, lukt het zeker met har Haha!

En ondertussen ga jij lekker lessen bij maya Knipoog