Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
maartje15 schreef:ik rijd sinds enkele maanden een 5 jarige jazz ruin.
deze zal ik in januari uit gaan brengen voor de eigenaresse.
heb er tot nu toe nog geen grote problemen mee gehad.
hij is deze maanden al zoveel veranderd, eerst was hij nogal lomp en zenuwachtig, nu is hij hartstikke braaf echt zo mak als een lammetje.
met rijden kan het af en toe een heethoofd zijn en erg schrikachtig, maar hij heeft verschrikkelijk veel werklust en is snel te corrigeren.
het (aan)leren van dingen gaat ook verschrikkelijk snel zowel bij dingen in de stal als tijdens het rijden, als bijvoorbeeld "enge" dingen ( zoals op de spuitplaats lopen, wat hij eerst obsoluut niet wilde) een paar keer goed zijn gegaan gaat het voor de rest van de tijd ook gewoon goed.
het is bij hem heel erg zo dat jij hem zijn vertrouwen moet geven doe je dat niet dan word het een grote ramp.
zelf denk ik dat dat ook voor heel Jazz nakomelingen gelt.( natuurlijk niet alleen voor jazz paarden )
ze zijn niet de makkelijkste maar kun je er mee overweg dan zijn het over het algemeen geweldige beesten.
(voor foto`s van unicum kun je in mijn profiel kijken)
ViVe schreef:Hai! Wat een leuk paard zeg! Maar ik vind vooral dat je erg mooie foto's hebt! Wie maakt ze? Doe je het zelf of laat je dat doen?
Bedankt voor je reactie!
groetjes Viola en Vegas