Maar goed, inmiddels staat hij nu wel op stal, aangezien het land te nat werd, en kan ik dus lekker met hem gaan rommelen. Hoefjes uitkrabben is geen probleem, hij geeft braaf voetje als je daar om vraagt. Ook blijft hij keurig staan met de staldeur wijd open. En ook het meelopen gaat steeds braver, stoppen als ik stappen en meelopen zodra ik weer wegloop. Ik ben dus hartstikke trots op deze kleine man.
Gisteren had ik al voor de lol bandages om zijn voorbenen gedaan: geen probleem!
En vandaag kreeg hij een sjabrak op (los) en een sjaal om zijn hals: en ook dit was geen probleem. Hij vond het allemaal wel best en bleef braaf stil staan, waarom moeilijk doen als je ook gewoon verder kan gaan met hooi eten.
Even een foto van Benthly pas geboren (hier 2 dagen oud):

Deze zomer in de wei:

En dan vandaag op stal (sorry voor de slechte kwaliteit, hij is met mijn mobiel genomen, vandaar):
Veel plezier met hem !
. Nu worden er op de manege al jaren lang op de zelfde manier paarden gefokt, en tot nu toe is alles met die paarden helemaal goed gekomen. En wat voor een veulen geldt, geldt ook voor een paard dat al wel onder het zadel is, het liefste zou je die ook 24-7 op het land hebben het hele jaar door, en dat doen de meeste mensen ook niet. Dus helaas zal ik het moeten doen met de manier van opfokken zoals de manege eigenaar het doet.