Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Marije1984 schreef:Ja das ook een probleem. Mijn duits houdt op bij Gutentag...
Had gehoopt dat er hier mensen waren die wat meer in de duitse paarden zitten
Marije1984 schreef:Het type paard wat ik wil fokken. Is is een mooi royaal paard. Ik ben zelf 1.80 en ben stevig gebouwd. Dus een niet te fijn te type. Mooi hoofd. Goed bewegen en een fijn karakter. Een paard dat zich in de dressuur fijn laat bewerken, maar er moet ook leuk mee gesprongen kunnen worden. Dus meer richting de dressuur.
Geen streskikkers. Koel in het hoofd, maar er mag soms best wel eens een kop op zitten. Er mag wel karakter in zitten.
Wat ik wil weten over de duitse fokkerij. Voornamelijk welke prediitkaten en waar de keuringen zijn.
Moet ik elk jaar naar duitsland of is er in Nederland ook een keuring?
Marije1984 schreef:Mijn voorkeur gaat uit naar westfalen en holstein.
Ik wil eerst informatie inwinnen bij mensen die zelf duits fokken. Tegen die tijd dat het bijna zover is is het een goed idee om dan te bellen met het stamboek kantoor.
sarabande schreef:Marije1984 schreef:Mijn voorkeur gaat uit naar westfalen en holstein.
Ik wil eerst informatie inwinnen bij mensen die zelf duits fokken. Tegen die tijd dat het bijna zover is is het een goed idee om dan te bellen met het stamboek kantoor.
Heb je nog de tijd voor een goede taalcursus Duits, want de meeste fokkers spreken echt geen Engels.
Ach zal me wel verstaanbaar kunnen maken met handen voeten.
mbkaatje schreef:Welk fokdoel bedoel je? De splitsing van dressuur- en springpaarden? Als de dat bedoelt, daar ben ik het ook niet mee eens, maar ik trek mijn eigen plan en zo zijn er meerderen.
Maar verder kan ik je niet helpen. Veel succes met het zoeken.

.maar ze zijn te vinden
en probeer gewoon als research wat fokkers te bezoeken.