[TI] Kleine jongens worden groot.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

riona

Kleine jongens worden groot.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-06 21:24

Vandaag hebben we Delano opgehaald. Hij heeft bijna 3 jaar op de wei gestaan samen met andere tinker hengstjes. Wel spannend hoor want hij heeft nog niet zo vaak in de trailer gestaan. Maar met veel geduld en een emmer mueslie Knipoog stapte hij er toch op. Wat was ik blij dat we hem er zo snel op hadden maar er uit was een heel ander verhaal. Niet voor of achter uit te krijgen. Gewoon stokstijf blijven staan. Toen maar het tussenschot er uit gehaald en in de trailer gedraaid. Gaan we nog oefenen dus.
Daarna naar de wei waar hij werd onthaald door de andere ruinen. Geen getrap maar lekker rennen en elkaar krabben. En nu staat hij op stal. Zal wel wennen zijn want hij heeft altijd op de wei gestaan. Maar wat is hij mooi en groot geworden. 27 januari wordt hij drie. Ik heb een filmpje van hem gemaakt aan het eind staat hij in de nieuwe wei. Delano is de zwarte tinker.

http://members.home.nl/mjwes/delano.wmv

mancha

Re: Kleine jongens worden groot.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 21:46

Dat is zeker een beste knaap geworden!!!
Zijn relaxte jeugd is voorbij,er moet straks gewerkt worden!
Veel plezier met hem.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 08:09

ziet er goed uit Haha!
alleen jammer van zijn manen en dat hij niet zo veel sok heeft maat toch een mooie knaap geworden

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 09:58

rommulus schreef:
ziet er goed uit Haha!
alleen jammer van zijn manen en dat hij niet zo veel sok heeft maat toch een mooie knaap geworden

Is dit een volle tinker dan? Ziet er uit als een kruizing.....

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 11:37

riona schreef:
Vandaag hebben we Delano opgehaald. Hij heeft bijna 3 jaar op de wei gestaan samen met andere tinker hengstjes. Delano is de zwarte tinker.

hierbij neem ik aan van wel Verward

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 15:40

die nemen lekker hun dagelijkse beweging daar he Lachen
wel jammer van die manen en sokken,daardoor lijkt hij ontzettend veel op een Welsh Cob ipv een Tinker. Maar wie weet groeit het dadelijk allemaal lekker aan Lachen

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 16:18

jacqie70 schreef:
rommulus schreef:
ziet er goed uit Haha!

Is dit een volle tinker dan? Ziet er uit als een kruizing.....

oeps dat waren mijn eerste gedachten ook Bloos

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 16:23

Heerlijk voor je dat ie nu zo groot is, en het echt een beetje kan beginnen! Geniet van je paardje! Lachen

riona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 21:04

Hihi, echte kenners dus. Delano is het veulen van Claire. Een echte cob . De vader was een KWPNer. Dat verklaart ook waarom hij zo weinig sok heeft. Hij had veel meer manen maar die hengst heeft alles eraf geknaagt. Boos! D Hij is verschrikkelijk lief. Hoefjes krabben geen probleem ondanks dat wij daar niet veel mee hebben kunnen oefenen. Hij doet het ontzettend goed in de nieuwe kudde en ook op stal. Dat is dus het voordeel dat hij altijd bij andere jonge paarden (hengsten) heeft gestaan.

riona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 21:10

Zijn moeder is 1.43 cm groot. Hij is de 1.53 cm al gepasseerd. Hij heeft het hoofd van zijn moeder. In de zomer wordt het meer een KWPNer. Iedereen hier op stal vind het meer een tinker. Maar zij zijn ook geen kenners hoor. Als hij bij die merries van mij staat (echte grove cobs) dan zie je het verschil goed. Nu maar hopen dat hij net zo bomproof wordt als zijn moeder.

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 22:15

riona schreef:
Hihi, echte kenners dus. Delano is het veulen van Claire. Een echte cob . De vader was een KWPNer. Dat verklaart ook waarom hij zo weinig sok heeft. Hij had veel meer manen maar die hengst heeft alles eraf geknaagt. Boos! D Hij is verschrikkelijk lief. Hoefjes krabben geen probleem ondanks dat wij daar niet veel mee hebben kunnen oefenen. Hij doet het ontzettend goed in de nieuwe kudde en ook op stal. Dat is dus het voordeel dat hij altijd bij andere jonge paarden (hengsten) heeft gestaan.

Ah, gelukkig, ik hoef dus niet aan mezelf te twijfelen hihi Clown