Zuidlaardermarkt, nog Shetlanders gekocht?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ik_

Zuidlaardermarkt, nog Shetlanders gekocht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-06 18:49

Vertel je verhaal. En niet te vergeten foto's te plaatsen. Tong uitsteken

Anoniem

Re: Zuidlaardermarkt, nog Shetlanders gekocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 19:29

Er waren kennissen van mij geweest en als er een grote maat bonte had gestaan met papieren was die voor mij geweest.

Maar helaas, heel veel mini shetten zonder papier en heel veel slecht verzorgde veulens. Misschien is het bericht op de voorpagina van bokt je niet ontgaan met een vrachtwagen vol shetten en welshjes die in beslag genomen zijn (papieren niet in orde) op weg naar het slachthuis.

Voor iedereen die weer 5 papierloze shetten drachtig heeft, gefeliciteerd, maar verwacht van mij geen leuk berichtje in de kraamstal van 't voorjaar. Ik vind het schandalig die worstfokkerij.

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 08:35

En als die grote bonte shet met papier dan ook drachtig zou zijn.....? Staat die dan wel in de kraamstal? Zolang mensen paardenvlees eten dan word er idd op gefokt, daar ontkom je niet aan.

Groetjes Mariel

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 10:44

Er zijn pony's van mij naar de Paardenmarkt gegaan.
- Roos van de Rivelinohoeve. ( 5 jarige zwarte shetlander, zomereczeem, beleerd onder het zadel)
- Wendel van de Rivelinohoeve. (Veulenpremie, 2 jarige zwarte Shetlander hengst, Super mooi beestje, ruime gangen en betrouwbaar.
-Tanneke van de Rivelinohoeve. (Kampioen Grote maat geweest, Een wat oudere zwarte shetlander merrie, beleerd onder het zadel)
- Yarrow van de Rivelinohoeve. ( Zwart Jaarling hengstje, Ruime gangen, lief in omgang, goede papieren)
- Ysis van de Rivelinohoeve ( Zwart jaarling merrie'tje, ietwat schuw, goede papieren.)

Als mensen weten aan wie ze verkocht zijn, zou ik dat graag willen weten! Knipoog

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 13:12

Gekeken voor zwarte grote maat maar die waren allemaal inmens dik met een enorme lelijke, korte dikke hals en veel zomereczeem

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 09:05

Romytjuuh schreef:
Er zijn pony's van mij naar de Paardenmarkt gegaan.
- Roos van de Rivelinohoeve. ( 5 jarige zwarte shetlander, zomereczeem, beleerd onder het zadel)
- Wendel van de Rivelinohoeve. (Veulenpremie, 2 jarige zwarte Shetlander hengst, Super mooi beestje, ruime gangen en betrouwbaar.
-Tanneke van de Rivelinohoeve. (Kampioen Grote maat geweest, Een wat oudere zwarte shetlander merrie, beleerd onder het zadel)
- Yarrow van de Rivelinohoeve. ( Zwart Jaarling hengstje, Ruime gangen, lief in omgang, goede papieren)
- Ysis van de Rivelinohoeve ( Zwart jaarling merrie'tje, ietwat schuw, goede papieren.)

Als mensen weten aan wie ze verkocht zijn, zou ik dat graag willen weten! Knipoog

Waarom verkopen die flapdrollen hun stamboekpony's op de markt dan? Moet je eens vrgen als jij en de andere verzorgster niet advertenties voro ze mogen plaatsen of zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 09:10

op de shetlandponysite.com staat ook een verkooplijst en gevraagde stamboekpony's. weet je tenminste waar ze heengaan.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 21:03

Ik weet het ook niet, het zijn de pony's die int algemeen zeg maar de " minste' zijn bv: Oud, Zomereczeem, of slechte bouw of zoiets dergelijks.
Knipoog

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 19:46

ik ben niet eens heen geweest, zielig! Maarja, mijn toen vriendin had een pony shettie van e markt, leuk beest ook niet ziek ofzo.. maarja hoe oud waren we toen? niet echt veel verstand van ziektes en dergelijke

laralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 19:50

Ik ben ook eens op een paardenmarkt gaan kijken. Daar lopen pas zielige paardjes rond! Ik zou ze allemaal graag een goed tehuis willen geven. Maar helaas.. Ik mag zelf nog geen eens een paardje.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 20:02

Was deze markt in Limburg?
Zoja, dan zou mijn verzorgshetje er eerst ook heen gaan. Maar nu heeft de andere verzorgster d'r gekocht Lachen