Janne en Lufyajeltje bedankt voor jullie tips. Ik ga meteen kijken! Okey ik dacht dat een merens niet groter was dan 1.40 - 1.45m. Maar dat was zeker 'vroeger' zo?
Ik heb zelf een merensruintje van 1.48. Ik kan je niks vertellen over kruisingen, maar wel dat er grote merries zijn. Ik hoorde laatst op een merensdag dat iemand er een had van in de 1.60 m. (Foutje van de natuur, denk ik) Dus ze bestaan zeker groter. Ook zijn er zeker merries van rond de 1.50 m. Bij mij op stal staat een merrie van 1,47m. Op www.euromerens.info staan er twee te koop van 1.50 m.
@ lianneJantje ja ik las al zoiets op de site, in geloof van het merens-stamboek. Dat hoe lager de merens leven hoe groter ze zijn. Dus omgekeerd hoe hoger de merens leven hoe kleiner ze zijn. Logisch! en bedank voor de link ik ga effe kijken! Ben benieuwd!
@Bentuh ja had ik gezien maar das als ik het goed heb nog een peuterje . Enne ... paarden beleren.... die tijd heb ik gehad. Althans bij een paard voor mezelf. bedankt voor de tip!
Mijn fjordje heeft bij een merens x Quater (ik weet niet meer hoe je het schrijft ) gestaan, maar dat was best een kleintje, kleiner dan mijn kleine fjordje.. Was wel een leuk beestje trouwens hoor!! Als je een foto wilt moet je me even je email adres pb'en Groetjes esther..
Mijn merens is 1.52m (fotos in mn profiel) ... best een grote dus.. en er zijn nog wel meer merens in Nederland met schoft boven 1.50m .. Wel een kwestie van goed zoeken, want zoveel Merens lopen er niet in nederland rond Qua kruising is de kruising FriesxMerens wel af en toe op marktplaats etc. te vinden
dat er nog merens in NL zijn =0 laat ik nu altijd gedacht hebben dat die beestjes altijd in "" -tuurlijk net nu de naam kwijt- leefde. t waren altijd "de pony's die ik als ik groot was wilde!" maarja, toen zeiden ze dat ze niet in NL te koop waren..=s