Zijn er mensen met Murgese paarden????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vbo

Zijn er mensen met Murgese paarden????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-06 11:02

Hallo,

Ik zou graag binnen een jaar een nieuw paardje erbij kopen (heb nu al een welsh en een anda), voor classieke dressuur mee te rijden en om aan vd te doen.
Eerst wilde ik er een fries of een spanjaard er bij nemen maar nu heb ik mijn ogen laten vallen op de murgese paarden. Zwarte paardjes uit Italie ( http://www.murgesehorse.com/eng/index.uk.html ) Ik vind deze prachtige paarden. En wil nu zoveel mogelijk over dit ras weten

Zijn er mensen op bokt die ervaring hebben met deze paarden, of misschien fokkers in NLD of Belgie kennen? Hoe zijn ze om mee te rijden? Hoe is hun caracter?

Groetjes

Vbo

Re: Zijn er mensen met Murgese paarden????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 08:01

Niemand ?????

Vbo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-06 11:30

????

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:34

Ik heb ze een aantal jaar geleden op de Equitana gezien. Ik vond ze wat weg hebben van een fries, maar dan meer rijpaard. Inderdaad prachtige paarden, maar ik weet er verder niets van.

Artenance

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 11:15

Ik heb sinds begin dit jaar een Murgese merrie een ben ook nieuwsgierig naar andere Murgese bezitters en wat hun mening over het ras is. Vooral omdat er maar weinig Murgeses zijn buiten Italie. Voor de meeste mensen is het ras onbekend. Maar als ze er een in het echt zien zijn ze wel onder de indruk.
Als je in het bezit bent van een Murgese zou ik dat graag horen. Ik ben zelf van plan om met mijn merrie te gaan fokken, maar wil het ras eerst meer onder de aandacht brengen.

Groetjes Nancy