hoeveel vragen voor dit veulen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

arabianfan

hoeveel vragen voor dit veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-06 10:37

hallo,
ik weet niet of het hier hoort te staan maar anders word het wel verplaatst.

ik heb een supper mooi veulen te koop en nu krijg ik telkens van die onzin biedingen nu was ik wel benieuwd wat jullie denken dat dit veulen ongeveer waard zal zijn.

naam: DA Al-Ashabfahil
geb datum:22-06-06
RAS: Arabier
verwachte stokmaat :1.55
geslacht:hengst
kleur:schimmel

fahil staat ingeschreven bij het AVS en heeft dus stamboek papieren en is gechipt.
verder is hij halstermak maar verder nog niet .
hij zal zeer geschikt zijn voor vele takken van de sport maar ook voor de show en fokkerij.

zijn vader is Amurath Muntahi (Amurath Baikal x Mosila)
reserve kampioen hengstenkeuring 2004 in aken,
en kampioen C-show in Slazkotten 2005 daar heeft hij een gouden premie behaald (is 1e premie)
zijn moeder is palisa en daar de vader van is nizjni deze hengst heeft het goed gedaan op de renbaan.
Afbeelding
Afbeelding
en dit is de vader
Afbeelding
Afbeelding
ik ben benieuwd wat jullie denken dat dit veulen ongeveer waard zal zijn.

esther_sonja

Re: hoeveel vragen voor dit veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 10:41

hm... ik denk zon 900 euries??
Njaja ik denk dat anderen het beter weten... weet daar niet zo veel van Scheve mond

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 10:43

Ik denk ook wel ong. 950 euro heb er alleen niet echt verstand van!

annie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 10:45

ja iets in die richting is het wel..

_Buddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 10:47

Nou sorry hoor maar ik vind dat je voor dit veulentje wel wat meer kan vangen.. 1200 ?

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 10:47

Ik denk zelfs wel meer. misschien tegen de €1600 aan, als je ook ziet wat er tegenwoordig voor die kwpn veulens wordt neergeteld Knipoog

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 10:55

Maar een arabier meot je neit vergelijken met een KWPN, ik zou zeggen kijk een beetje rond op internet wat andere mensen voor araische veulens vragen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 11:00

September schreef:
Ik denk zelfs wel meer. misschien tegen de €1600 aan, als je ook ziet wat er tegenwoordig voor die kwpn veulens wordt neergeteld Knipoog

Dat kun je natuurlijk ook omdraaien...
300 euro, dat brengen fjordenhengstjes ook op Clown

Ik zou gewoon even rondkijken op site's als Marktplaats of wat fokkers bellen.
Zo kun je aardig een prijs bepalen.

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 22:24

Je moet kijken wat de markt vraagt. Voor correcte D sportpony's met een goede afstamming wordt een vermogen neergeteld. E pony's zijn minder waard...tenminste in vergelijking met de D's Arabieren zijn helaas al een tijdje "uit de mode"(niet negatief bedoeld). Vroeger waren ze onbetaalbaar. Een hoop ouders durven hun kind geen Arab volbloed te geven uit angst voor het temperament. Dus is er minder vraag naar.Dus zakt de prijs. Gaat het om een hengstveulen....die brengt in vergelijking nu nog het allerminst op. Als je wacht tot 3 of 4 jaar brengt hij veel meer op. De vraag naar een goed gereden ruin is groot. En als je mazzel hebt dat h et een D blijft, brengt hij nog meer op. De kleur is ook niet onbelangrijk. Ik denk dat je hem voor 750 euro kunt verkopen. Maar je kent ook de uitdrukking" wat de gek er voor geeft" Dan krijg je waarschijnlijk het dubbele!
Succes!!

Demian

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 23:28

Wat ik zelf altijd heb met teab of notk advertenties is om laag te bieden. Wie weet hoeft diegene er niet veel voor? Straks bied je veel te veel... Ook kijk ik altijd wat mij bevalt en of het binnen mijn prijsklasse valt en prijsloze adv. vind ik altijd vervelend...

Tevens staan er Arabieren te koop voor €800,- en voor €2500,-, tsja... en wat zou deze dan moeten kosten? Noem gewoon een prijs die iets boven de prijs ligt die je wilt, mensen zullen altijd proberen af te dingen. Zo ben je de meeste onserieuze (penny-)biedingen voor. Door zijn afstamming en behaalde premie zou hij imo geschikt zijn voor een echte liefhebber/fokker en die kan dan tenminste serieus de prijs overwegen.

Over de prijs wil ik geen uitspraak doen, maar aangezien het veulen blijkbaar zeer gewaardeerd wordt op de keuring, mag je imo zeker meer dan het dekgeld verwachten.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 06:55

Ik denk dat , net als biij ieder stamboek, het heel erg van belang is wat de moeder gepresteerd heeft. Heeft de moeder predikaten of kampioenstitels? Heeft ze al meerdere succesvolle nakomelingen gebracht?
Heeft het veulentje zelf een premie of kampioenstitel?

Dat zijn zaken die mi bepalen of het veulentje meer waard is als andere (arabische)veulentjes.

Ik heb trouwens geen idee wat een arabisch veulentje waard is.

arabianfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 09:35

oke bedankt voor jullie reacktie's
en ik heb er de prijs weleens bijgezet maar dan bieden ze 250,- ofzo terwijl het dekgeld al kort tegen de 1000,- is en dan komen de registratie kosten en alles er ook nog bij.
en als het kon had ik hem zeker nog niet willen missen dan was hij wel hier gebleven in iedergeval tot 2 en een half maar ja die mogelijk heid heb ik helaas op dit moment niet

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 11:19

Dekgeld van 1000,-- euro is geen garantie dat je de kosten eruit haalt. In de tuigpaardenfokkerij gaan een heleboel veulens onder de kostprijs weg. (Ik denk dat dat bij de rijpaarden ook nogal eens het geval is)

250 euro vind ik overigens ook wel heel erg weinig voor een arabisch veulen met goede papieren. Maar nogmaals...ik heb geen verstand van arabieren.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 11:41

Voor dit soort vragen is er een centraal taxatietopic. Dat van de arabisch volbloeden staat hier viewtopic.php?f=155&t=594782

Dit topic gaat op slot.