Gracy's moeder staat geregistreed bij de duitse DVR-Webauftritt register onder de naam van de eerste eigenaar.
Ze heeft ook nog een korte rencareer gehad.
Toen is ze kunstmatig geinsemineerd met het sperma van het engelsvolbloed hengst : Indian Forest. Hij staat ook ingeschreven als dekhengst bij de duitse DVR-Webauftritt register en hij heeft ook gekoerst.
Gracy is het resultaat van de derde inseminatie, de eerst twee keer was niet gelukt.
Het verhaal: Gracy is als jong veulen samen met haar moeder naar Nederland gekomen. Helaas heeft de eigenaar van haar moeder Gracy bij d'r geboorte als veulen niet opgegeven bij de duitse DVR-Webauftritt register. Dus Gracy is een ongeregistreed engelsvolbloed. Ze hadden geen plannen voor Gracy om als renpaard door het leven te gaan.
Haar moeder is verkocht naar Belgie en Gracy bleef bij mijn oudste broer. (De eigenaar van Gracy's moeder had een relatie met mijn broer).
Toen ik Gracy van mijn broer overnam wilde ik gelijk uitzoeken hoe of wat mbt haar papieren. Het was een echte puzzel tocht geworden om meer gegevens van haar moeder te achterhalen omdat ik niet zoveel wist. Het enige wat ik heb is een copij van de dekbewijs toen haar moeder werd geinsemineerd.
De duitse DVR-Webauftritt erkent Gracy niet als een engelsvolbloed omdat ze al negen jaar ongeregistreed is.
Op zich wel logisch, maar het was mij niet gelukt om eerder in contact te komen met ze omdat ik te weinig wistte en de NDR kon mij toentertijd ook niet veel helpen. Ook dat is logisch. Gracy is in duitsland gefokt en geboren en niet in Nederland.
Omdat ik wil Gracy laten dekken/insemineren, het is in het belang van haar veulen dat ik graag toch áantoonbare bewijs wil van Gracy's bloedline. Haar veulen is ook niet bestemd voor de renbaan, maar voor andere takken van de paardensport.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Wie kan mij hierop adviseren?