[TI] bij lizzie 2 geweest

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mabellean

bij lizzie 2 geweest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 20:33

Vandaag zijn we bij bianca geweest.Gisteren had ik een telefoon gesprek gehad over lizzie.Ze doet me een beetje denken aan mabel en ylean toen we ze pas hadden.Het is onze bedoeling dat mijn dochter nicky op haar gaat rijden.Natuurlijk word ze daar in door ons begeleid.We zijn er nog niet helemaal over uit.Lizzie moet nog heel veel leren.En ze heeft een probleem met haar achterhoeven geven.Ik vond haar in omgang best rustig en braaf het rijden ging ook goed.Ze wil wel eens weg springen maar we hadden haar goed onder controle ze heeft duidelijk een leider nodig.Maar hoe is ze in het verkeer en hoe gaat het op de vrachtwagen?Ik ben er nog niet helemaal over uit.Nu is het wel zo dat we zelf bekappen.En dat ze aan huis staan.We alledrie met haar dagelijks bezig zullen zijn.Ze bij hele rustig stabielen tinkers komt te staan.Die geven haar natuurlijk ook een gevoel van rust.Daarbij ging het met mabel in het begin ook niet zo goed.En daar kan ik inmiddels mee lezen en schrijven.Ik gun lizzie ook mooie plek voor de rest van haar leven.En ze krijgt het hier goed.Maar toch nog even twijfel.Wat nu als haar achterhoeven nooit bekapt kunnen worden.Ik heb als afsluiter een flimpje en wat foto`s.
Groetjes anita.

Afbeelding

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto=VJX67YOW

http://www.mijnalbum.nl/Foto=CJPVZ4DZ

http://www.youtube.com/watch?v=UMOlNWl2i8k

grrr

Re: bij lizzie 2 geweest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 20:41

Hoihoi, heb je filmpje bekeken. Zo te zien gaat het wel redelijk goed allemaal he? Hoop voor haar en Bianca dat ze een goed tehuis krijgt. En als je haar neemt: Veel plezier en succes!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 20:45

Ow kijk nou!
Heel veel succes met Lizzy, nog even afwachten... maar ik denk dat het helemaal goed komt met d'r! Ja

Nu staat ze wel heel dichtbij mijn paard volgens mij, zou d'r graag eens in het echt mee willen maken... Nagelbijten / Gniffelen

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 21:32

Ik denk dat die achterhoeven ook wel goed komen, daar zou ik een evt koop niet op stuk laten lopen Knipoog
Ik ga duimen!

mabellean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 06:45

Nou ik heb heerlijk geslapen vannnacht.Terwijl ik normaal heel de nacht kan liggen tobben over zoiets.Ik heb vanochtend nog met mijn man rene er over gesproken en die heeft ook goed geslapen.Dus dat is ook een goed teken.En ja ze heeft gewoon iets.Iets wat mabel en ylean ook hebben.Ze zocht eerst steun bij bianca en toen we haar gepoetst hadden en opgezaldeld en gereden toen hield ze mij steeds in de gaten.Dus ze is gewoon heel erg onzeker en ik denk met de goede leiding dat het ook wel goed komt en ach moet je kijken ik sta er niet alleen voor we zijn toch 1 groote tinkerfamilie met zijn alle.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 08:34

super dat je er zo'n goed gevoel bij hebt, en dat ze een fijn plekje gaat krijgen bij jullie!
Met die achterhoeven komt vast ook wel goed met veel oefenen!

Djana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 10:17

Wat leuk om te lezen dat ze nu een super plek krijgt voor de rest van haar leven, heeft ze echt verdient. Heel veel plezier met haar gewenst en het gaat helemaal goed komen.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 11:09

Ik vind het fijn om te horen dat je goed hebt geslapen. Ik heb al van iemand gehoord dat jullie super zijn voor de paardjes (ik heb ook mijn connecties Knipoog ) nee zonder gekheid, Lizzy komt er wel met haar achterhoeven. René zag al dat na het rijden ik er al 1 op kon tillen. Het heeft gewoon tijd nodig. In het begin stond ze ook met haar voorbenen vast op de grond. Je kent het wel, volle gewicht erop, nou dan kan je trekken wat je wilt, maar je krijgt haar er echt niet af. Ik ben nu al zover dat ze het helemaal laat uitkrabben en laat snijden. Ook bij de achterhoeven kan ik bijsnijden, daar is ze ook niet zo lang als voor. En als het echt ene keer nodig is, kunnen we haar inderdaad een keer plat gooien (al hou ik daar niet zo van)...

Verder heeft ze een super karakter, dat zag je al Knipoog Die kleine van mij komt met klein fietsje achter haar langs crossen met een vlaggetje erop en dat doet haar niks Lachen Ik ben al een heel eind (vind ik zelf) Ik ben gewoon maar begonnen bij de basis en dan stap voor stap opbouwen. Alleen het rijden, je zag al dat toen jij reed, het super ging. Met je dochter in het begin wat minder, omdat ze er een beetje onzeker opstapte, maar naar mate ze Lizzy beter voelde, ging Lizzy ook beter lopen.

Ze moet gewoon een zeker iemand die haar kan leiden erop hebben. Mij lukt dat niet (ook vanwege mijn Chronische Vermoeidheid) en we maken elkaar nu onzeker. Ik wil haar gewoon niet verpesten, nu ik haar zover heb. Want haar karakter is zo goed vooruit gegaan, ik wil haar niet door het rijden laten afdalen naar weer onzeker....

Ik hoor wel wanneer je weer komt rijden *LOL* Ik vond het westernzadel haar trouwens erg gaaf staan (ook dat borsttuig *LOL*

dikke knuf Bianca

mabellean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 12:42

Hee bianca we komen in iedergeval zondag weer.En ik denk ook wel dat het allemaal goed gaat komen.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 15:36

Wat een goed bericht over lizzy. Wat leuk dat het allemaal zo goed voelt. Ze verdient het ook. Ik heb het gevoel dat het helemaal goed gaat komen met haar. Alles op zijn tijd.

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 15:55

ziggy_janet schreef:
Wat een goed bericht over lizzy. Wat leuk dat het allemaal zo goed voelt. Ze verdient het ook. Ik heb het gevoel dat het helemaal goed gaat komen met haar. Alles op zijn tijd.

Idd! Ze heeft het vast hartstikke naar dr zin daar

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 16:13

dat hoop ik ook Lachen Ik heb er zelf ook een heel goed gevoel bij (al heb ik nu een beetje het gevoel dat ik haar verraad) maar bij die mensen voelt het goed. Zij kunnen haar goed aan het werk zetten en haar plezier laten krijgen in alles wat ze doet. Ze begint ook steeds meer plezier te krijgen (gelukkig) als ik met haar longeer dan zie je echt aan haar dat ze lol heeft, ze begint dan eindelijk in de maling te nemen. Ik hou van paarden die dat kunnen en willen doen.Beter zo dan uit angst niet te stoppen te zijn...

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 11:11

Klinkt allemaal heel positief voor Lizzy!
Geweldig! Hopelijk gaat alles door. Lachen

Achterbenen optillen heb ik ook niet gekund bij Duncan, ik kon niet eens lager komen dan zijn bil. Hij was ook heel bang daarin. Maar met beetje geduld is dat helemaal goed gekomen.

Nu doet hij het zelfs als hij helemaal los staat. Dan tik ik zn achterbeentje aan, hij tilt hem dan op. En ik beloon hem als hij al zn voetjes netjes optilt. Gewoon zo los in de wei.
Geen kunst meer aan!
Daar zou ik me dus in ieder geval niet druk om maken, dat komt zeker weten weer goed.
Kwestie van beetje geduld en oefenen.

Ik heb het gewoon gedaan, steeds voorzichtig zonder verder iets te vragen, proberen wat lager aan zn achterbeen te kunnen zitten. En dan daarna steeds belonen. Gewoon elke dag weer ff eraan zitten, zodat ze weten dat er niets gebeurd. En toen ik na een tijdje gewoon zijn hele been kon aanraken. Tilde ik eerst zijn voorbeen op. Zoals ik dan zijn voetje vraag.
En deed het op dezelfde manier heel voorzichtig bij zijn achterbeen. En als hij hem maar iets optilt ofzo, weer belonen. En de volgende dag weer proberen. Net zo vaak blijven oefenen totdat je het voetje vast kan houden. Maar natuurlijk niet teveel op 1 dag. Knipoog
Duncan begon dan in het begin wel beetje te spartelen (beetje heen en weer bewegen) met zijn been als ik het optilde. Zo van, wat doe jij nou?
Ik heb zijn been dan gewoon vastgehouden totdat hij stopte met spartelen, en niet ging hangen oid. Het vasthouden gaat gelukkig erg makkelijk. Je houdt het gewoon vast aan de sok.
Daarna weer belonen. En dat op die manier tijdje volhouden. En dan ging het zonder enig probleem!
Natuurlijk moet je in het begin niet meteen beginnen met hoeven uitkrabben ofzo. Eerst alleen richten op het optillen, verder niets.

Als ze maar weten dat er niets ergs gebeurd, dan gaan ze het vanzelf prima vinden. Dan is er geen enkel probleem meer.

Natuurlijk duurt het niet bij elk paard even lang, maar ik had het bij Duncan na 1,5 maand compleet verholpen. Dat vind ik nog best wel meevallen Lachen