Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
jazz-fan schreef:fokpredikaat staat los van de exterieurkeuring.gaat dus alleen om de premie.. als het bij het NRPS( bijvoorbeeld) lukt, waarom zzou het dan bij het AVS niet lukken. Maar waarom een hengst goedgekeurd laten als hij geen merries dekt?
jazz-fan schreef:Dat zeg ik niet, maar als een hengst in 2-3 jaar tijd geen veulens kan laten zien dan hebben de mensen geen belangstelling in hem lijkt me. hoe zou jij het willen( de hengstenkeuring)?
Barcelano schreef:Hengsten 4 jaar en ouder onder het zadel.
Ja dat spreekt mij erg aan.
Waarom?Niet alle paarden showen graag![]()
Maar laten mischien onder het zadel zich wel goed zien....
Mischien een verichtings onderzoek??...Erbij???
Citaat:Ik denk dat je zo mensen aanspoort om te gaan dekken met een hengst en zo weer de marktverzadiging in de hand werken
jazz-fan schreef:Citaat:Ik denk dat je zo mensen aanspoort om te gaan dekken met een hengst en zo weer de marktverzadiging in de hand werken
Dat denk ik niet, want als zijn veulens niet voldoen, krijgt de hengst geen premie of wordt uiteindelijk wel afgekeurd.
jazz-fan schreef:Hoe zou jij de hengstenkeuring dan voorstellen Eline?
Citaat:Oja en 1 dingen die ik graag zou zien was dat het AVS ruinpremies gaat geven voor de hengsten die niet goed genoeg bevonden worden, als de eigenaar besluit om een hengst te ruinen zal het AVS er een gedeelte van bij betalen, op deze manier stimuleer je het ruinen en krijgen we misschien minder niet gekeurde marktplaats hengsten die voor een paar euro's mogen dekken.
magic84331 schreef:Citaat:Oja en 1 dingen die ik graag zou zien was dat het AVS ruinpremies gaat geven voor de hengsten die niet goed genoeg bevonden worden, als de eigenaar besluit om een hengst te ruinen zal het AVS er een gedeelte van bij betalen, op deze manier stimuleer je het ruinen en krijgen we misschien minder niet gekeurde marktplaats hengsten die voor een paar euro's mogen dekken.
In Belgie krijgen wij reeds een ruinenpremie van 124 euro.