Samenwerkende Fjordjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Willeke_

Samenwerkende Fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 15:19

Afgelopen zaterdag ben ik voor het eerst met mn nieuwe fjordje een buitenrit weze maken. Samen met een vriendin en haar fjord hebben we de buurt onveilig gemaakt (letterlijk Clown ).
We reden door het bos, en zouden een rustig drafje doen ( vriendin had geen zadel op haar paard liggen ), maar dat liep een beeeetje uit de hand!! De paardjes begonnen heel hard te galopperen, door allerlei smalle paadjes. Mijn vriendin is van haar knolletje afgestuiterd, haar paardje rende verder, en mijne daar natuurlijk achteraan!! Hardstikke gevaarlijk, ze gingen richting drukke weg (naar huis). Ik kon mijn pony gelukkig stoppen, en heb haar gekalmeerd. Toen ben ik terug gelopen naar mn vriendin. In de verte zagen we gelukkig een wandelaar lopen, met haar paard.
Later hebben ze het nog een paar keer geprobeerd. We konden echt merken dat ze stiekem samen zaten te werken. Want mijn paard kent de weg daar nog niet, en die andere fjord wel, dus stond mijne telkens stil om de ander ervoor te laten, en dan gingen ze steeds sneller.
Ze draaide op een gegeven moment zelfs tegelijk om, om terug naar huis te gaan! Stelletje smiechten!! Tong uitsteken
Volgende keer maar een ritje alleen maken, want ze brachten elkaar duidelijk op ideeen!! Gestoord

aartlover

Re: Samenwerkende Fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 19:02

Haha! Slimme beesten Haha!

maccie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 16:37

ja dat doen die van mij ook, daarom mogen ze naast elkaar en gaat de grootste voorop..

maar anderepaarden kunnen dit ook doen, ze steken elkaar toch wat aan. maar denk eens na samen met iemand hardlopen / fietsen is ook veel makkelijker toch?

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 16:50

Zo, dat is gelukkig nog goed afgelopen dan!

Ze zijn niet dom hoor, die paarden Knipoog

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 16:14

ZO gaat het hier ook. We hebben hier een groot lang pad wat we galloppad noemen maar we galloperen er eigenlijk nooit, omdat het ons te gevaarlijk is met alle autos en wandelaars die er vaak zijn. Maargoed...áltijd aan het begin van dat pad beginnen de paarden wat drukker te worden. Maar ook de paarden die daar nog nooit hard gemogen hebben beginnen er mee...dat wordt gewoon nagedaan en doorgebriefd.
Maar hierin moet je dus een compromis sluiten met alle paarden in feite. En dit is denk ik ook het punt: Goed op elkaar ingespeeld zijn, maar dat geld niet alleen voor de mensen, maar ook de paarden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 20:39

Dat klinkt bekend ja Clown
Heb ik op vakantie met vriendin ook gehad. Andere fjord deed iets en woeps dacht [***] dat kan ik ook Clown Maar het is idd met alle paarden. Als ik met een rustig paard een buitenrit maak is [***] een mak lam, maar een drukker paard met truukjes is altijd leuk om beetje mee te doen Haha!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 20:37

en mensen blijven maar beweren dat het domme boeren paardjes zijn he, lachen jullie hadden dus duo list en bedrog mee op pad (of zij eigenlijk jullie)

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-06 10:24

Hahaha ja precies! Dat zeiden wij ookal tegen elkaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 10:28

tink waar mn zusje op reed en [naam] gingen elkaar altijd uitproberen, de 1 een pasje sneller dan kon de ander niet achterblijven, telkens weer, wedstrijdje aan het doen denk ik, als we ze lieten lopen deden ze het zelfs in stap, want je zal maar de langzaamste zijn Knipoog