safiye schreef:Heeft iemand foto's of informatie over de hengst akr ,of de merrie Markasia?
wij hebben sinds een week een prachtige volbloed merrie genaamd Markesia hier op stal en ik wil graag wat over haar achtergrond te weten komen.
Volgens mij voert ze vooral russisch bloed.
Gefeliciteerd!
Je mag jezelf gelukkig prijzen. Ik heb net mijn Arabier verkocht. Hij was ook een Akr x Markasia.
Ik heb hem vier jaar als hengst (definitief goedgekeurd bij het AVS) gehad. Had nog nooit een hengst gehad, maar door zijn geweldige karakter was dit absoluut geen probleem. Reed recreatief met hem (samen met andere paarden). Ook op stal en in de wei was hij ontzettend lief, gewoon een knuffel/vrijdoos. Helaas heb ik hem door omstandigheden moeten castereren. Dit deed mij ontzettend pijn, aangezien ik het om zijn karakter en omgang zowel met mens als dier niet hoefde te doen. Ik heb zelfs als gezelschap een merrietje (Nikel x Redeska) erbij gekocht. Dit was geweldig om te zien. Het was zijn vriendinnetje. Ook heeft hij bij zijn vorige eigenaar diverse prijzen gewonnen, waaronder ook bestgaand onder het zadel.
Heeeeel veel plezier met je merrie.