Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Cristina schreef:Het NRPS kreeg ooit de naam "afvalbak van het KWPN" te zijn. Op deze manier kwamen vele KWPNers bij het NRPS binnen. Deze te kleine merrie's werden gedekt door een KWPN hengst en vervolgens verdwenen de veulens weer naar het KWPN. Om van dit imago af te zijn wil het NRPS nu ook een volwaardige stokmaat zien ! Geen E pony dus. Of het moet wel zo'n beste zijn natuurlijk. Ik persoonlijk zou het paard gewoon KWPN laten. Wat is het verschil tussen een 2e premie NRPSer of een veulenboek KWPNer? Niets ....het blijft het zelfde paard.
Cristina schreef:Het NRPS kreeg ooit de naam "afvalbak van het KWPN" te zijn. Op deze manier kwamen vele KWPNers bij het NRPS binnen. Deze te kleine merrie's werden gedekt door een KWPN hengst en vervolgens verdwenen de veulens weer naar het KWPN. Om van dit imago af te zijn wil het NRPS nu ook een volwaardige stokmaat zien !! Geen E pony dus. Of het moet wel zo'n beste zijn natuurlijk. Ik persoonlijk zou het paard gewoon KWPN laten. Wat is het verschil tussen een 2e premie NRPSer of een veulenboek KWPNer? Niets ....het blijft het zelfde paard.

unamie schreef:Cristina schreef:Het NRPS kreeg ooit de naam "afvalbak van het KWPN" te zijn. Op deze manier kwamen vele KWPNers bij het NRPS binnen. Deze te kleine merrie's werden gedekt door een KWPN hengst en vervolgens verdwenen de veulens weer naar het KWPN. Om van dit imago af te zijn wil het NRPS nu ook een volwaardige stokmaat zien ! Geen E pony dus. Of het moet wel zo'n beste zijn natuurlijk. Ik persoonlijk zou het paard gewoon KWPN laten. Wat is het verschil tussen een 2e premie NRPSer of een veulenboek KWPNer? Niets ....het blijft het zelfde paard.
vertel van wie heb je die wijsheid??
daar ben ik nu echt benieuwd naar![]()
het NRPS heeft 4 richtingen:
1) NPA (rijpony t/m stm 147)
2 NRA (rijpaard kleine maat 148/157)
3) NRA rijpaard
4) anglo arabisch
btw mijn merrie (stokmaat 1.61) is vorig jaar met vlag en wimpel ster geworden bij het NRPS (had een blauw KWPN papier)
beter een NRPS stermerrie dan een KWPN veulenboekpapier
Cristina schreef:Nou als je als NRPS fokker nog nooit de zin gehoort hebt "NRPS ...afvalbak van het KWPN" ......ben je waarschijnlijk niet updated. Ik heb ruim 12 jaar in het NRPS afd. Bestuur gezeten en we zijn er jarenlang mee bezig geweest om deze leuze uit te bannen. Ik heb jou merrie op de keuring gezien...een zwarte....maar om nou te zeggen een echt NRPS type.....niet echt. Ik bedoel het niet negatief, maar commerciel gezien is het ook voor een stamboek wel interresant om veel stermerrie's te hebben. Ennuh ..lang niet iedere KWPNer met een blauw papier wordt ster hoor, zoals je laatste zin klinkt , lijkt het inderdaad dat het NRPS een" afvalbak" is die direct dat blauwe papier omwisselt met een NRPS (ster) papier. De tijden veranderen en de typetjes worden langzaam maar zeker onder de loep genomen. En is 1.61 op 3 jaar dan "te klein" ? Die kan nog wel 165 worden!