[E][KWPN] Is ze al aardig uitgegroeid?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zitah

[E][KWPN] Is ze al aardig uitgegroeid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 16:15

Graag hoor ik jullie wat jullie vinden van deze 2,5 jarige merrie.
Het is een Rhodium x Jet Set x Sultan

Graag hoor ik jullie mening omdat ik ook in het voorjaar naar de keuring wil.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door gomir op 16-10-06 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag in titel

VValar

Re: [E][KWPN] Is ze al aardig uitgegroeid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 12:46

Uitgegroeid is ze nog lang niet, ze is pas 2,5 jaar. Je kunt pas een beetje met een jaar of 5 zien wat haar uiteindelijke model is. Jouw merrie mist nog bespiering, wat logisch is gezien haar leeftijd. Maar vanaf de foto's te zien is het helemaal geen verkeerde.

Phileine83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 18:42

Deze merrie is inderdaad zeker lang niet uitgegroeid. Het gaat hier om een merrie die vrij kort in de hals is en komt wat diep uit de borst. De Merrie heeft een mooi overgang van voor naar middenhand met weinig schoft die wel goed ontwikkeld en goed van lengte is. Bij dit jonge dier is het een feit dat de voorhand aanzienlijk zwaarder is dan de achterhand maar je spreekt hier over een 2 jarig dier die nog veel tijd moet krijgen om verder te ontwikkelen en uit te zwaren. Dit dier gaat over 4 goede benen met een wel erge lange pijp. Ik vind dit een uitgesproken goede ontwikkelde merrie voor haar 2 jaar en ik zou hier goed op passen en er niet te snel mee beginnen. Ik ben overtuigd dat, Mits je (zoals gezegd) deze merrie ruime tijd geeft om te ontwikkelen, hier een erg leuk bewegend gebruiks dier aan over houdt.

Zitah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 18:57

Ik vind dit leuk om te horen. Ik ben zelf erg blij met haar, maar het is altijd afwachten of je niet een soort van blind wordt/bent. We vinden tenslotte allemaal ons eigen paard het mooist Bloos !

Mensen zeggen ook steeds, joh, ga langzaam aan beginnen, maar ik heb geen haast. Ik zeg altijd: Anky worden we toch niet en ze is niet voor de verkoop, we hebben de tijd!

Phileine83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 19:03

Zitah schreef:
Ik vind dit leuk om te horen. Ik ben zelf erg blij met haar, maar het is altijd afwachten of je niet een soort van blind wordt/bent. We vinden tenslotte allemaal ons eigen paard het mooist Bloos !

Mensen zeggen ook steeds, joh, ga langzaam aan beginnen, maar ik heb geen haast. Ik zeg altijd: Anky worden we toch niet en ze is niet voor de verkoop, we hebben de tijd!

Je moet ook helemaal geen haast krijgen! Wat zijn nou de eerste 4 jaar op een paardenleven? Daarna komen nog veel meer jaren en wat er de eerste jaren gemist is krijg je nooit meer terug. In ieder geval succes ermee.

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 18:58

Mooie merrie! Erg mooie afstamming ook Ja. Ze zal vast niet erg meer doorgroeien en haar bouw zal oko niet meer drastisch veranderen, gelukkig Haha!.

Vind m echt mooi!

Zitah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 12:02

Nou ik hoop dat ze nog wel iets groeit, want ze is nu pas 1.61m. De hoogte mag ze dus wel in.

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 17:06

Als ze kunnen presteren maakt hoogte niet uit Haha!.

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 17:10

Zitah schreef:

Ik vind het een leuk Paard!! Haha!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 17:12

Nogmaals, een leuke dame heb je!

Zitah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 23:22

Ik vind het erg leuk om te horen dat ik niet de enige ben die d'r mooi vind.

Zijn er dingen waar ik op moet letten denken jullie??? Zeker wanneer ik met haar naar de keuring wil?

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 10:23

Ik zou 't niet weten, misschien dat ze de halsaanzet misschien wat te diep vinden.. Verder vind ik het echt een fijn beetsje om te zien!! Ben je al een beetje bezig met haar of laat je haar nog een half jaar lekker op de wei?

Zitah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 16:56

Momenteel is het weer nog zo lekker dat ze elke dag nog naar buiten kan. Ze heeft wel al een lekkere dikke deken om (want zomers heeft ze geen haar, maar 'swinters is het net een teddy beer). Ik heb besloten zolang ze nog elke dag naar buiten kan doe ik nog niks met haar. Longeren kan ze al op commando, hoofdstelletje vindt ze niet erg en d'r kappen om d'r benen vindt ze ook geen probleem dus wanneer ik eenmaal wil kan ik zo gaan beginnen. Er overheen hangen vindt ze ook niet erg dus ik denk dat het zadel dadelijk niet zo moeilijk meer is.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 19:38

Als ze 1.61m is dan zou ik er niet op rekenen dat ze 1.70 wordt.
Ik verwacht rond de 1.65 maximaal.
Mooie merrie, zal nog wel meer ontwikkelen. Halsvorm verdient inderdaad wat aandacht. Van voor zal ze nog wel wat omhoog komen, dan staat ze gelijk ook beter in het type.

Ik vind dat haar model in beweging mooier uitkomt dan op stand!
Fijn lichaamsgebruik in beweging. Hier ga je onder het zadel denk ik veel plezier van hebben!