Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
sigrid1182 schreef:sommige worden gelijk met mini ballen in de zak geboren.....
Ik heb nu 1 die er nog maar 1 heeft hangen en deze ook regelmatig weer optrekt...
de andere zit nog vrij hoog in de lies.....je kan em wel voelen....
afwachten.......

DubbelDun schreef:Ik heb ook een veulen met ping-pong bakken gehad, soms zag je de linker hangen, een dag later weer allen de rechter
Dat houdt vanzelf op.
Overigens kun je hengstjes binnen 14 na de geboorte al luiten ruinen. Daarna lukt het dus niet meer tot de ballen officieel zijn ingedaald.
kleppie schreef:sigrid1182 schreef:sommige worden gelijk met mini ballen in de zak geboren.....
Ik heb nu 1 die er nog maar 1 heeft hangen en deze ook regelmatig weer optrekt...
de andere zit nog vrij hoog in de lies.....je kan em wel voelen....
afwachten.......
Heb ik ook gehad, deze heb ik pas toen hij bijna 2 was kunnen laten castreren.
De bal daalde dus uiteindelijk wel in, het duurde alleen een beetje lang.
Als het dier toch geen hengstencarriere tegemoet gaat, dan gaan ze er toch op termijn ook af en nu blijft hij ook als veulen veel handzamer.

DubbelDun schreef:@Cristina: waarom??
Zie het als oor-gaatjes prikken bij een babyAls het dier toch geen hengstencarriere tegemoet gaat, dan gaan ze er toch op termijn ook af en nu blijft hij ook als veulen veel handzamer.
Hierin NL wordt het niet toegepast, in Amerika gebeurd het met regelmaat.
EvaSuzanne schreef:Mijn shet is bijna 2,5 jaar en van de week is pas zijn tweede bal ingedaald! Ik was al bang dat het een klophengst zou zijn, maar niet dus. Is wel erg laat trouwens, maar voor de mensen die ook denken dat ze een klophengst hebben: geduld is een schone zaak.
De Da stond trouwens al klaar om een castratieafspraak te maken. Ben blij dat ik nog even gewacht heb want dat scheelt ongeveer E400,- !!
EvaSuzanne schreef:En bedankt, zat net te ontbijten haha! Die ene is inderdaad een stuk kleiner echt nog een groter verschil dan bij jou, ik denk de helft van de andere. Hij piept er nog wel af en toe tussenuit, dus wacht nog even met castreren tot bij echt "bevestigd" is haha.

ceasario schreef:EvaSuzanne schreef:En bedankt, zat net te ontbijten haha! Die ene is inderdaad een stuk kleiner echt nog een groter verschil dan bij jou, ik denk de helft van de andere. Hij piept er nog wel af en toe tussenuit, dus wacht nog even met castreren tot bij echt "bevestigd" is haha.
PAARD

Lindy1982 schreef:Die van mij had ik met 11 maanden gecastreerd.. Toen waren ze al een tijdje gedaald en probeerde hij al merrie's te dekken.. Ik he hem vroeg laten castreren toen zijn hormonen nog niet aan de gang waren met als resultaat dat hij nu als 3 jarige ruin nog steeds een super mooie hengste hals heeft omdat hij geen terugslag heeft gekregen van die hormonen