Wie heeft er een nakomeling van Quasimodo?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wie heeft er een nakomeling van Quasimodo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 18:14

Voor mijn 2 jarige merrie ben ik al in het rond aan het kijken voor een geschikte partner voor volgend jaar. Mijn oog is gevallen op de hengst Quasimodo (v. Quidam de revel). Zijn vaderlijn zijn allemaal hengsten die wel wat betekend hebben voor de fokkerij en sport en de loma stam hetzelfde verhaal.
Hij schijnt goede karakters te vererven, dus mijn vraag: wie heeft er een Quasimodo nakomeling of kent de hengst wellicht zelf?

querenzo

Re: Wie heeft er een nakomeling van Quasimodo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 10:44

hoi,ik heb een 4jarige ruin van hem,super in karakter,dit terwijl zijn moeder moeilijk was,springen lijkt goed,paard is ongeveer 168 groot(was zijn moeder ook)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 00:28

Klinkt goed, als je eens een foto hebt...

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 07:20

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 11:48

Hoiii,

Op de vorige stal waar ik stond hebben ze dit jaar een veulen van Quasimodo gehad, lijkt een verschrikkelijk goed dier!

Merrie is er weer drachtig van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 13:45

Dressuurbelofte?! Nouja, dat kan, ik heb interesse vanwege het karakter en juist het lijntje met springgenen (Quidam de Revel x Carthago Z x Libero H x Ramiro Z x Lucky Boy xx x Farn x Wagner)
Maar goede gangen zijn nooit weg.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 11:49

Dat veulen waar ik het over had kan ook enorm goed draven en galopperen! Er schijnt overigens enorm veel vraag naar Quasimodo's te zijn, dus wat dat betreft...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 12:38

Ja dat hoorde ik ook al, fijne bewerkbare paarden die goed kunnen springen. Mijn merrie staat in training voor de IBOP en daar hadden ze een paar leuke Quasimodo's staan.
Het lijkt mij een geschikte partner voor mijn Odermus merrie van 2,5.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 14:18

[***] schreef:
Dressuurbelofte?! Nouja, dat kan, ik heb interesse vanwege het karakter en juist het lijntje met springgenen (Quidam de Revel x Carthago Z x Libero H x Ramiro Z x Lucky Boy xx x Farn x Wagner)
Maar goede gangen zijn nooit weg.

Als je ziet wat er verder uit de lijn van zijn grootmoeder, Gera, is gekomen is dat niet zo verwonderlijk.
De info over de verkoop van dit veulen heb ik rechtstreeks van de fokker van het veulen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 00:39

Ik heb deze zomer twee 4-jarige Quasimodo's zijn springen. Hele fijne paarden! Liepen ook beiden bij de beste 10 of beste 20 zou uit mijn hoofd Ja

Xander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 16:33

Heb een 2 jarige hengst van hem en een merrie drachtig. Keuze voor Q -Z hangt samen met de prestaties van zijn familie, zijn eigen prestatie (maak me niet druk maar ga er wel over heen) en zijn kinderen, waarvan de oudste nu 4 jaar zijn. Karakters lijken prima, al zal er wel eens een uitzondering zijn en zijn kromme achterbeen (van Landgraf) geeft hij niet door zoals ik tot nu toe heb gezien. In Ermelo deze zomer (KWPN dagen) liepen er 2 op de 6 e en 12e plaats bij de 4 jarigen. Geen hengst deed dat na.

Xander

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 17:26

En dat dan ook nog eens uit een eerste jaargang waarin de hengst nog niet officieel goedgekeurd was Knipoog

Ik durfde het 4 jaar geleden niet aan ivm dat achterbeen(en in mindere mate de bovenlijn), maar heb dat idd tot nu toe nog niet teruggezien bij de nakomelingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 19:00

Hij is toch niet goedgekeurd bij het KWPN? Ik dacht dat het een NRPSer was? Dan mogen alleen de 3 jarigen naar Ermelo zeker? Mijn merrie staat iets koehakkig vanachter maar verder correcte beenstanden. Iemand die een standfoto van Quasimodo heeft? Ben wel benieuwd naar zijn 'gebrek'.

Dat vind ik wel jammer dat hij bij het NRPS is gekeurd, het KWPN heeft veel meer fokkerijgegevens over de hengsten.

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 01:26

Citaat:
Iemand die een standfoto van Quasimodo heeft?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 08:55

Hé dank je! Ik vind hem steeds leuker worden!
Achterbeen staat idd apart.

(heeft ie soms hengstencompetitie bij het KWPN gelopen, volgens mij heb ik hem al eens gezien?!)

Ik ga van 't voorjaar ook nog wel naar de hengstenshow.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:47

Volgens mij heeft hij idd de hengstencompetitie meegelopen. En heb hem iig ook een jaar in zwolle gezien.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:54

Via melissen.net kun je trouwens de foto's vinden van de 4-jarige nakomelingen die op de kampioenschappen in Ermelo liepen. Even op quasimodo zoeken in de equestrian database.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 14:02

Goed idee, doe ik even.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 10:44

Ik denk dat ik hem volgend jaar ga gebruiken op onze Holsteiner merrie van Athlet Z maal Lepanto maal farn. Lijkt me een super combinatie.
Tis een hele beste hengst!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 12:09

Ik ga binnenkort bij mijn merrie kijken die in training staat bij mensen met meerdere Quasimodo's. Ik zal wel vragen of ik wat foto's mag nemen.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:18

[quote="[***]"]Ik ga binnenkort bij mijn merrie kijken die in training staat bij mensen met meerdere Quasimodo's. Ik zal wel vragen of ik wat foto's mag nemen.[/quote]

Ja, is een goed idee, is altijd leuk om foto's te zien van nakomelingen!

zanmeesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:13

ik heb een 4 jarige van quasimodo . Heeft echt een heel goed karakater.. was makkelijk bij het zadelmak maken .. is wel 1.71m maar moeder is 1.72 mss daardoor . Ik zou daarvan nog gerust een paardje willen . Het is goede keuze van quasimodo te nemen voor u paardj !

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 22:46

Wij hebben er 3 staan, en alle 3 echte toppers met een mooi & zacht uiterlijk!