Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
, tja een schimmel Andalusier en schimmel Lipizzaner zijn toch gelijk. Ze worden beiden zwart geboren en kleuren beiden zowiezo naar wit. 

ik zou zeggen dat die 2e foto ook een andalusier is...

) zijn idd de wat kleinere paarden. Alhoewel ik een paar jaar geleden mijn ogen heb uitgekeken in Piber waar werd verteld dat men daar wat meer in de hoogte ging fokken. Dat was ook goed te zien, grote jonge hengsten, echt geen kleintjes te noemen!
Je kunt ze eigenlijk beter pas op 4 jaar inrijden dan op 3, omdat ze gewoon nog erg kind zijn. Wel kunnen ze doordat ze laatbloeiers zijn heel erg oud worden!!
) ik heb helemaal niets tegen papierloze Andalusiers die discussie probeer ik hiermee niet op te laaien 

PatriesjeMR2 schreef:Ik denk idd dat het gedeelte over het aanbod klopt. Er zijn gewoon ook meer van. Ik heb overigens het idee dat de Lusitano snel in populariteit toeneemt de laatste tijd.
Maar het gedeelte over het uitzwaren en laat rijp, dat geldt voor alle 3 de rassen, dus in dat opzicht maakt het niet uit of je een Lipizzaner, KLusitano of Andalusier koopt. Allen zijn op hun best na 7 jaar en voor alle paarden (en vooral de laatrijpe rassen) vindt ik het beter om ze pas met 4 in te rijden.
en jullie wonen daar ook mooi, mooie stallen ook! Waar ligt Coevorden eigenlijk ongeveer?