Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

ditchie schreef:Als jullie je merrie willen laten dekken, hebben jullie dan ook een voorkeur aan jonge hengsten zoals Vivaldi, Cartano, Johnson enz. Of kiezen jullie liever voor oudere generatie dekhengsten zoals Balzflug, Democraat of Flemmingh.
Ik ben heel benieuwd waarom jullie liever voor een jonge hengst gaan of voor een oudere.
sarabande schreef:ditchie schreef:Als jullie je merrie willen laten dekken, hebben jullie dan ook een voorkeur aan jonge hengsten zoals Vivaldi, Cartano, Johnson enz. Of kiezen jullie liever voor oudere generatie dekhengsten zoals Balzflug, Democraat of Flemmingh.
Ik ben heel benieuwd waarom jullie liever voor een jonge hengst gaan of voor een oudere.
Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar kan je het even toespitsen in hengsten die bewezen goede verervers zijn, of hengsten die meedraaien in de topsport, of de zeg maar Pavo showbinken,.
fjordnina schreef:Ik zoek een hengst niet uit op oud of nieuw bloed, maar op wat er bij mijn merrie past. Ook qua bloedlijnen. Of ze dan gedekt wordt door een hengst die al langer mee draait of een groentje interesseert me niet zoveel.
sarabande schreef:Die gaan voor zwartmaar hoe zit dat met onervaren fokkers???
Sammie schreef:sarabande schreef:Die gaan voor zwartmaar hoe zit dat met onervaren fokkers???
Sammie schreef:Gutgutgut, tegen geintjes kun je blijkbaar niet. Overigs is het toch echt (helaas) zo. De (on)ervaren fokkers die gaan toch echt meestal voor zwart en Happie of Gal mot er opzitten. Die kijken niet zo als jij dat doet. Dus die vragen zich dat zelf ook niet af hoe en wat en waar ze naar moeten kijken.
) sarabande schreef:Nu kom ik er waarschijnlijk voor maart wel uit, maar hoe zit dat met onervaren fokkers???
confetti schreef:Dit jaar heb ik weer voor het eerst in jaren mijn KWPN merries laten dekken. 6 jaar geleden had ik Rafurstinels gekozen en daar heb ik een schitterende ruin van. Nu heb ik 1 merrie die een veulen krijgt van Lord Leatherdale en 1 van Numberto (een jong Ferro). Beide zijn jonge hengsten en ik vind ze kwa afstamming goed en type/beweging spreken mij erg aan. Ik neem de gok en kies dus voor een jonge hengst.
Sammie schreef:Iemand die balzflug gebruikt die heeft geld te veel
janderegelaa schreef:
Numberto is geen Ferro....Negro
.