[TI] Stal verhuren voor extra tinker?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Morhwen

Stal verhuren voor extra tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 11:08

Misschien dat dit niet helemaal het jusite topic ervoor is, maar ik zou hier graag de mening van andere tinker-eigenaren over willen weten.
Ik ben net verhuisd samen met mijn paardjes en nu heb ik de luxe dat ik een stal over heb. Ik zit nu te denken om deze stal en weiland te gaan verhuren. Maar daar heb ik wel zo mijn voorwaarden voor. Ik zou de stal het liefst verhuren aan een andere tinker-eigenaar of eigenaresse. In ieder geval wel iemand met een robuust paardenras, het moet natuurlijk wel klikken met mijn shet en tinker. Uitmesten, voeren en het naar binnen- en naar buiten zetten doe ik zelf, dus het is niet nodig dat de eigenaar of eigenaresse elke dag komt. Daar ben ik eerlijk gezegd ook niet zo kapot van, dat er te pas en te onpas 'vreemden' over ons erf lopen. Natuurlijk mag er wel in onze bak gereden worden. Dus eigenlijk zou een recreatieruiter met alleen tijd in het weekend ideaal zijn.
Wat denken jullie, is dit haalbaar?

Nuage

Re: Stal verhuren voor extra tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 11:14

absoluut. Ik heb vaker pensionklanten gehad en gaf ook de voorkeur aan een sober ras.
Maar ook met een KWPN-er kan het goed gaan als de eigenaar er gewoon net zo over denkt als jij. Dus lekker veel buiten enzo

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 11:16

Als ik een stal zou zoeken en jouw eisen zou horen zou ik verder kijken. Ik zou me namelijk niet erg welkom voelen als ik in principe alleen in het weekend 'mag' komen. Maar goed, misschien denken anderen daar anders over en is het wel haalbaar.

edit: Ik ben overigens geen tinker-eigenaar...
Laatst bijgewerkt door Roxx op 12-10-06 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 11:18

Ik denk niet dat er veel mensen zullen zijn die een eigen paard hebben en die alleen in het weekend willen zien/rijden

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 11:22

opzich moet het haalbaar zijn, als jij je wat meer opensteld voor de mensen die hun paard daar stallen, dus dat ze niet alleen in het weekend mogen komen maar ook vaker, dan trek je denk ik meer mensen, en kun je vanuit daar makkelijker een keus maken.
Stel je hebt leuke mensen die vaker dan het weekend willen komen en rottige mensen die alleen in het weekend willen komen, dan zou ik toch eerder gaan voor die vriendelijke mensen die wat vaker willen komen. Ik zou het dus gewoon per persoon bekijken.

Morhwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 11:52

Ik bedoel er niet mee dat ze alleen in het weekend mogen komen, het is natuurlijk niet mijn paard, dus wie ben ik om er over te beslissen wanneer iemand zijn eigen paard mag zien. Het is dus ook niet zo dat ik iemand wil voorschrijven wanneer er gereden mag worden, maar de voorkeur gaat uit naar een iets minder actieve ruiter. Dit omdat ik het geen fijn idee vind dat als ik op mijn werk ben er iemand in onze bak rijdt.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 11:53

Wanneer je het zelf niet aankunt vreemde mensen op het erf te hebben (want het is een stukje privacy dat je inlevert) zou ik het NIET doen.
Zo voorkom je teleurstelingen van beide kanten.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 12:21

Nee niet haalbaar, de houding in je berichtje zou mij niet aantrekken om te reageren,
als ik het zo lees zou ik als ik jou was er ook niet aan beginnen want gelukkig zal je er niet van worden,

Ik zie geen probleem in het alleen laten rijden in de bak, mensen die paarden stallen bij anderen willen wel graag vrijheid in het doen en laten en dat is bij jullie niet echt mogelijk.

dus ik zou er nog maar eens goed over nadenken,

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 12:26

Bijvoorbeeld een paardje wat pensioen is. Dat zou ideaal zijn.

Ze zijn er echt wel hoor de mensen die jij zoekt.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 13:15

Heb anders nog wel een (gratis) gezelschapspaard die een goed plekje zoekt Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 18:19

Persoonlijk zou ik geen stal bij je huren, ik zou voor mijn gevoel niet de vrijheid hebben met mijn paard die ik zoek. Alleen rijden als jij thuis bent. Maar er zullen vast mensen zijn die dat niet vervelend vinden. Ik denk dat je dan wel wat langer moet zoeken, vrees ik.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 19:58

Ik zou ook geen plekje bij je huren. Wil juist ook privacy met mijn paard zonder op de vingers gekeken te worden Knipoog En ik kan me voorstellen dat bij jou juist door de week fijn alleen in de bak kan rijden. Je moet wel goede afspraken maken over mest opruimen etc.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:54

Er zullen vast wel mensen zijn, die juist dit zoeken. Meestal als je niet elke dag rijdt, wordt je al schreef aangekeken...

Maar ik zou het niet willen, niet omdat ik nou zoveel rijd, maar omdat ik bijvoorbeeld altijd mijn kids meesleep, dan weer vriendinnetjes van mijn dochter, ik ga soms overdag, soms 's avonds, juist wanneer het me uitkomt.

Je kan allicht een advertentie neerzetten, dan kan je per persoon bekijken of het wat voor je is en of het klikt. Veel succes in ieder geval!

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 22:00

Hier wordt je juist aangekeken als je wel elke dag rijdt Knipoog
Nou moet ik eerlijk zeggen dat als ik mijn eigen bedoeninkje had met weiland en stallen ik helemaal niemand op mijn erf zou willen. Heb je ook geen last van aanloop met alle ergernisjes vandien.

Maar wil je gaan verhuren dan zul je keuzes moeten maken. Hopelijk lukt het je iemand te vinden die ook alleen in het weekend rijdt.

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 22:08

Wij hebben ook 1 pensionklant (al meer dan 13 jaar dezelfde), maar die mag komen wanneer ze wil. Zij doet ook onze pony's als wij op vakantie zijn, dus heeft ook zijn voordelen, maar je moet ze wel kunnen vertrouwen en dat zijn gelukkig de meeste wel hoor. Ja

Morhwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 11:44

Bedankt voor jullie reacties. Zoals velen van jullie al zeggen denk ik dat het erg persoonsafhankelijk is. Het is erg belangrijk dat ik iemand kan vinden waar ik vertrouwen in heb. Het maakt niet uit als het wat langer duurt voordat ik de juiste persoon heb gevonden, als het maar goed klikt, ook wat de paarden betreft.
En Leonoor, mocht het niet lukken om iemand te vinden, is dat de tweede optie om de stal te vullen Knipoog

xxxLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 19:50

De klik met de eigneaar lijkt mij belangerijk..
KUn je som lekker buitenritjes maken met zijn 2tjes ofzo..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 08:21

Ik weet niet, ik heb door mijn studie ook weinig tijd, de afgelopen weken zie ik Jes vaak niet vaker dan twee keer per week, met een beetje geluk nog net drie keer.
Maar ik ben wel erg onafhankelijk, en wil in die twee/drie keer wel zelf bepalen wanneer ik kom, en wat ik doe.
Waarom heb je bijvoorbeeld liever niet dat er iemand met zijn eigen paard in de bak rijd als jij er niet bent?

Ik denk wel dat je iemand kunt vinden hiervoor hoor, en no-nonsese recreatie ruiter of inderdaad een gezelschaps/gepensioneerd paardje.

Morhwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 12:03

Nou, het is zover, ik heb een advertentie geplaatst. Ben benieuwd wat het wordt. Mocht ik niemand kunnen vinden is de plek beschikbaar voor een 'zielig paard'.

We hebben een stal over en willen deze verhuren.

Wat hebben we te bieden?

- een eenvoudige, maar ruime stal van ongeveer 3 x 4 m
- dagelijks weidegang op een perceel van 7000m2
- dagelijks uitmesten van de stal
- voeren
- gezeldschap voor uw paard of pony van een tinker en shetlander
- leuke uitrijmogelijkheden
- gebruik van onze buitenbak van 20x40m met verlichting
- pony- en paardenclub met binnenbak op 10 trailerminuten afstand

Wat vragen we?
We vinden het erg belangrijk dat het zowel tussen de paarden als tussen de eigenaren klikt. Wij vinden een rustige en eerlijke omgang met paarden erg belangrijk dus zoeken we iemand met dezelfde instelling, zonder poespas. Houd je niet van de drukte op een manege? Dan is dit misschien wel iets voor jou.

De prijs?
De prijs is 150 euro per maand. Dit is inclusief stalling, dagelijks weidegang, dagelijks naar binnen- en naar buiten zetten (alleen 's nachts is de deur van de stal dicht), dagelijks uitmesten, bodembedekking (houtsnippers), hooi, voer (Pavo ponybrok) en gebruik van buitenbak.
De kosten voor hoefsmid en dierenarts zijn voor eigen rekening.
Andere wensen? Dan een andere prijs.

O ja, voor geinteresseerden het is Den Ham Overijssel.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 12:56

Morhwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 13:53

@grid: ik heb al contact gehad met de eigenaresse van Chamee. Mocht het niet lukken, is er zeker plek voor haar Knipoog

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 16:55

Leuke advertentie, spreekt mensen wel aan. Zeeeer nette prijs ook, ik betaal wel minder voor mijn eigen stalling, maar dat is puur weidegang, heb m'n eigen brok ect.

Hoe zit het met je overige eisen, dat je liever niet wil dat mensen over het erf struinen als jij er niet bent?
Gewoon nieuwsgierigheid hoor, niet banketstaaf bedoelt Lachen

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:07

Ik hoop dat je gauw wat vind, anders is inderdaad Chamee wel wat voor je. Dan heeft ze in ieder geval wel een leuk huisje, maar jij "verdiend" er niet veel mee dan, al heb je dan wel meer werk...

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 18:07

Ik betaalde afgelopen winter hetzelfde bedrag met ongeveer gelijke condities.
Je hebt alleen niet duidelijk laten overkomen dat je het liefst een koudbloed of rustig paard wilt. Maar dat kun je altijd nog schiften als mensen zich gaan melden Knipoog

Morhwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 13:08

@Berdien: als het de juiste mensen zijn vind ik het niet erg als die over ons erf struinen. Dan is het juist wel weer een fijn gevoel dat wanneer ik op mijn werk zit er iemand mijn paarden in de gaten houdt. Ik denk dat het wel gelijk duidelijk wordt of er een 'klik' is of niet. En mocht die klik er zijn is samen rijden en met de paarden prutsen natuurlijk ook erg gezellig.

@Biancaa: ja, de financien spelen hier erg mee. Met een eigen huis en 2 vraatzuchtige knollen Haha! is een financieel extraatje van harte welkom, vandaar dat ik eerst wil proberen de stal te verhuren. Maar zoals ik al zei, mocht het niet lukken, is ze van harte welkom.

@flicka: ik heb inderdaad de advertentie algemeen gehouden, eerst maar eens afwachten wat de reacties zijn.