Probleem met overschrijven

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jilly__

Probleem met overschrijven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 15:37

hallo,
Ik heb sinds april mijn avs orashai salam, We hebben hem niet overgeschreven en zijn dat nu toch van plan. omdat we hem bij een handelaar gekocht hebben en hij daarvoor veel verkocht is heeft hij verchillende eigenaren en met geen een hebben wij contact gehad, het probleem is nu dat wij een handtekenng van de laatst geregistreerde persoon moeten hebben.
Nou heb ik heel de middag internet afgezocht gemeente van tilburg gebeld maar nog geen stap dichter bij, hoe zoude jullie dit aanpakke?

sherif

Re: Probleem met overschrijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 16:12

orashai schreef:
hallo,
Ik heb sinds april mijn avs orashai salam, We hebben hem niet overgeschreven en zijn dat nu toch van plan. omdat we hem bij een handelaar gekocht hebben en hij daarvoor veel verkocht is heeft hij verchillende eigenaren en met geen een hebben wij contact gehad, het probleem is nu dat wij een handtekenng van de laatst geregistreerde persoon moeten hebben.
Nou heb ik heel de middag internet afgezocht gemeente van tilburg gebeld maar nog geen stap dichter bij, hoe zoude jullie dit aanpakke?

het Arabisch Volbloed stamboek bellen, als het goed is kunnen die je hierwel aan helpen Knipoog

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 16:14

by the way: wij hebben ook een fok van de familie Treadwell (Salam Arabians) Knipoog

Jilly__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 17:09

Die heb ik al gebeld, en die zeide het gemeentenhuis bellen, maar die geven het nummer niet om prive redene.

bterlaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 07:09

Bij het AVS moeten ze de naam en gegevens van degene hebben, op wiens naam het paard nu staat ingeschreven. Van die persoon heb je de handtekening nodig. De gemeente geeft inderdaad geen info over dat soort dingen en ik vind het erg dom van het AVS om potentiele nieuwe leden zo af te schepen. Ik denk dat het best mogelijk is, in het AVS-blad een mededeling te plaatsen, dat het paard moet worden overgeschreven en als de huidige eigenraar zich niet binnen bv een maand of twee meldt, men aanneemt, dat hij/zij daar geen bezwaar tegen heeft. Ik zou niet bellen, maar een brief aan het bestuur schrijven. Veel succes!

Jilly__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 08:00

Ik heb zelf de naam en het adres, want heb wel het nschrijfbewijs van hun. Maar ik zal dat eens proberen dankjewel Knipoog

bterlaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 09:14

En woont die oude eigenaar niet meer op dat adres? Kun je erheen gaan en de nieuwe bewoners vragen of ze iets weten? Leg het AVS-bestuur je probleem voor en vraag ze om hulp bij je probleem.Hier moet een oplossing voor zijn, je bent vast niet de eerste en ook niet de laatste, denk ik zo. Succes ermee!

Jilly__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 10:11

bterlaan schreef:
Bij het AVS moeten ze de naam en gegevens van degene hebben, op wiens naam het paard nu staat ingeschreven. Van die persoon heb je de handtekening nodig. De gemeente geeft inderdaad geen info over dat soort dingen en ik vind het erg dom van het AVS om potentiele nieuwe leden zo af te schepen. Ik denk dat het best mogelijk is, in het AVS-blad een mededeling te plaatsen, dat het paard moet worden overgeschreven en als de huidige eigenraar zich niet binnen bv een maand of twee meldt, men aanneemt, dat hij/zij daar geen bezwaar tegen heeft. Ik zou niet bellen, maar een brief aan het bestuur schrijven. Veel succes!

Ik heb net een brief de deur uit gedaan alvast bedankt Haha!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 10:47

Even een handigheidje:
Als je iemand zoekt en je weet in welke gemeente die persoon woont, je weet ook de volledige na(a)m(en) van die persoon, dan kun je bij de gemeente een verzoek tot contact indienen. De gemeente stuurt die persoon dan een brief met daarin jouw gegevens, dat je graag contact met die persoon wil en evt. waarom/waarover. Je moet hiervoor wel even doorzeuren bij sommige gemeentes, maar meestal geven ze hieraan wel gehoor. Ze mogen niet zomaar de gegevens van iemand openbaar maken, op deze manier hoeft dat dus niet.

Deborah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 06:40

bterlaan schreef:

Het AVS is inderdaad erg star met deze regels. Ik heb ongeveer hetzelfde gehad. Het is mij wel gelukt om de eigenaar op te sporen, alleen bleek deze al te zijn overleden... Zijn vrouw is zo vriendelijk geweest om toch het formulier te tekenen (als officiële gemachtigde), maar het AVS wil dit niet accepteren. Zij willen dat die vrouw er ook nog een officieel document bij doet dat zij echt de gemachtigde is. Dit vind ik wel heel ver gaan en ik ga haar daar echt niet nog een keer over lastig vallen. Dan maar niet overschrijven.
Hoop dat het jou wel lukt om de eigenaar te vinden en je paard over te schrijven!

moshana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 11:41

Hallo,
Wij zijn de fokker van Orashai, mail me even je telefoonnummer en e-mail adres door, mischien kan ik je dan helpen met opsporen van laatst geregistreerde eigenaar.
Groetjes Dana Treadwell van Es-Salám Arabians