Karakter + fotos Kelvin (nakomelingen + hengst)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MoSt81

Karakter + fotos Kelvin (nakomelingen + hengst)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 18:08

Ik ga waarschijnlijk, als alles doorgaat en goed gaat een merrie van Kelvin kopen. Verder zit er nog Nimmerdor, Flemming en Voltaire achter volgens mij. Ik krijg haar papier nog te zien dus weet de preciese achtergrond nog niet.

Heeft er iemand info over Kelvin of eventueel over de andere hengsten? Over Kelvin kan ik niets vinden over de rest heb ik wel al iets gelezen.

pandabeertje

Re: Karakter + fotos Kelvin (nakomelingen + hengst)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 09:23

Hier in ieder geval een foto van Kelvin
Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 15:00

Ik ken{de} er 1tje,dit was een 3-jarige veelbelovende Kelvin,hij was alleen wat sloom je moest er aardig aan rijden.Helaas brak deze z'n been bij een val tijdens het longeren en moest worden ingeslapen. Het was wel een leuk paard om te zien.

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 13:05

Bedankt voor jullie info, die merrie is in ieder geval niet sloom. Ze is goed voorwaarts.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 15:18

Kelvin = Flemmingh x Ahorn (Ahorn is weer Nimmerdor)

Ik heb ook een Kelvin (vos ruin nu 8 jaar oud) gereden, 1.74 hoog, super fijn paard, erg goed karakter, koel in zijn hoofd en was niet snel gek te krijgen. Voor de foto zie mijn profiel (de vos)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 18:04

Afbeelding
Afbeelding

Samsam is Kelvin x Goodtimes x ramiro
M2 dressuur, fijne gangen eerlijk karakter, soms een beetje angstig, maar echt een superdier!

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 18:14

Wauw, gaaf paard heb jij! Ik heb vanmiddag de merrie die ik wou kopen gekocht. Haar vader is dus Kelvin en haar moeders vader is Randwijk. Misschien dat iemand dat wat zegt??

pandabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 21:33

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 15:57

Afbeelding

Afbeelding

kelvin

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 11:18

Wel wat laat maar nog even mijn reactie. Plato is een 9-jarige Kelvin die op de Waiboerhoeve in Lelystad geboren is. Moedersvader was Procureur van Heidelberg.
Heb hem op een handelsstal gevonden, was slechts 1,64m op zijn 2,5 maar nu is hij ± 1m76 ! Was pas op z'n 7e uitgegroeid.
Ik rij met hem Z1 dressuur, L-springen en M-SGW (volgend seizoen). Een echte all-rounder dus. Het is een knuffelbeer met karakter Haha! .
In onze kring loopt nog minstens 1 ander Kelvin-afstammeling rond: Pablo. Hij werd afgelopen zomer reserverkampioeon in het Z1.
Zelf heb ik Kelvin in levende lijve zien lopen op de hengstenshow in Aarle Rixtel en was onder de indruk van zijn gangen en houding. Voor zover ik weet, is hij enkele jaren geleden verkocht naar Zuid Amerika als dressuurpaard. Eigenaar was toen, als ik me niet vergis, VDL-stud.
Veel succes met je paardje!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 11:25

Sam is ook gefokt op de Waiboerhoeve! en kan ook heel netjes springen!

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-06 12:00

Ibonn, bedankt voor je info. Het zijn dus veelzijdige paarden als ik het zo lees. Mijn merrie is ook 9 jaar, maar is nog maar B-dressuur en B-springen. Er is bij de vorige eigenaren nog niet zo veel mee gedaan. Maar ze heeft de mogelijkheden voor meer. Ze kan zo een parcours van 1.30 rondspringen (niet met mij, ik ben meer een dressuurmuts). Op dit moment zijn we nog aan elkaar aan het wennen. Ik heb haar pas 2 weken. Maar over een tijdje gaan we de dressuurwedstrijden onveilig maken. Haha!

Dit is een foto van het proefrijden. Het ziet er natuurlijk nog niet uit, maar daar werken we nu aan. Ik heb nog geen andere fotos

Afbeelding

MarjoleinR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 13:48

Wat leuk om eens wat meer van Kelvin te horen en te zien. Ik heb ook een merrie van Kelvin x Uniform die gefokt is op de Waiboerhoeve. Het is een schimmel en zij is 1.60. Wij rijden recreatief dressuur en gaan het liefste naar het bos.

Wel erg leuk om te zien dat alle Kelvin's hetzelfde soort kontje hebben. Veel succes met je paard.

Groeten Marjolein