Hoe hebben jullie dit probleem opgelost? Gewoon losse onderdelen erbij halen? Of is er een bepaald merk waar jullie altijd wel mee slagen?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

xx 
[***] schreef:ik vroeg mij af of er meerder Lusitano eigenaren waren die moeite hebben met het kopen van een goed passend hoofdstel? Ik heb altijd problemen met mijn frontriem die te krap zit en de neusriem die te klein is.. ondanks maat Full! Ik heb nu hoofdstel van Divoza: Pagony Special. Ik vind dit echt verder een SUPER hoofdstel qua kwaliteit en een mooi hoofdstel om te zien.
Hoe hebben jullie dit probleem opgelost? Gewoon losse onderdelen erbij halen? Of is er een bepaald merk waar jullie altijd wel mee slagen?

Nouvel schreef:Ik heb eigenlijk altijd het probleem dat cob op zich prima past, maar neusriem en frontriem te krap zijn, en bij full dat die goed zijn maar dat de rest van het hoofdstel eigenlijk aan de (te) ruime kant is... (vooral de keelriem)
Ik heb nu hoofdstellen van IR en eentje van Chamberlain, allemaal maat full, en die passen goed!