Hengst Ramiro ... informatie ???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Megacarmen

Hengst Ramiro ... informatie ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 11:36

Hallo,
De titel zegt het al... heeft er iemand meer informatie over Ramiro ??
Ik heb namelijk een paard, waar in haar afstammeling Ramiro zit.

Groetjes Carmen

fargo

Re: Hengst Ramiro ... informatie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 11:49

Als je met Google zoekt op Ramiro Z dan moet je waarschijnlijk meer tegenkomen. Of Ramiro en Kwpn en Ramiro en Ramzes.
Ramiro is van oorsprong Holsteiner maar uitgebreid in Nederland en Duitsland en ik geloof zelfs ook België ingezet voor de fok. Hij heeft heel veelzijdige kinderen gegeven, maar ze houden bijna allemaal van springen. De merrie Ratina Z is een dochter van hem en die heeft internationaal heeel wat gewonnen met springen.
Mijn vorige paard was een Ramiro kleinzoon. Ramiro's hebben over het algemeen mooie (maar wel een beetje grote hoofden) een hele mooie nek, gevoelige ogen en een heeeeel goed karakter. Ze zijn gevoelig en slim. De ruinen zijn meestal wat minder actief dan de merries. Hoop dat je zo even wat weet. Er is van alles over hem te vinden en hij heeft veel kinderen en kleinkinderen in de sport.

Megacarmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 11:59

Hee!
Harstikke bedankt voor de informatie Haha!
Die merrie die ik zadelmak maakt is een Conto X Zevenster, maar de vader van Conto is Ramiro Knipoog
En ik hoorde dat hij zelf ook es kampioen is geweest ?? Ik weet niet of dat klopt...
Ik heb een topic van haar in HAW : meisje@work ... hoe jij het hierboven zegt ze lijkt er wel erg op... hele lieve ogen, mooie nek, en erg gevoelig Knipoog
Nogmaals bedankt !!!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 12:01

Kom maar langs....
Heb heel veel van hem in boeken....

Megacarmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 12:03

Bloos!
Had dat eerder gezegt Tong uitsteken

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 15:33

Ramiro is zelf donkerbruin en heeft veel donkerbruine kinderen, maar zijn paps is Ramzes en dat is een schimmel. Moet je dus ook maar eens opzoeken. Haar hoofd is echt een heel herkenbaar hoofd; de vorm en de ogen en de lengt. Mooi paardje hoor!

Elegant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 15:35

Heeft iemand een foto van hem?

monkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 15:45

ik wel, zal m ff opzoeken. ramiro is de overgrootopa van mijn paard

monkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 15:45

Afbeelding

"Ramiro Z werd geboren in 1965 bij de Duitse fokker Paul Bahlmann en hij stierf in 1995 en kreeg terecht de eretitel ‘Hengst van de Eeuw’. Ramiro Z was zelf een uitstekend sportpaard onder het zadel van Fritz Ligges en we kennen geen stamboek dat GEEN zoon van Ramiro in zijn bestand heeft gehad. Ramiro Z verzamelde in zich niet alleen het bloed van Ramzes, maar via zijn moeder Valine ook van Cottage Son xx en Logenschlieser. Eerst stond hij op station in Westfalen, later in Holstein, vervolgens op Zangersheide en nadien verhuisde hij naar Nederland. Als geen ander heeft Ramiro Z zijn stempel gedrukt. En, niet alleen in springen, ook in dressuur hebben veel kinderen van Ramiro Z hun weg gevonden. We kunnen hier natuurlijk niet alle top nakomelingen de revue laten passeren, maar uit zijn eerste dekjaar onthouden we de legendarische merrie Fatinitza die met Fritz Liggen en nadien met Thomas Frühmann van de ene overwinning naar de andere jumpte en later de moeder werd van de Zangersheide-hengst Almiro Z. In zijn tweede jaar in Holstein zorgde hij voor de hengsten Rinaldo, Rio Negro en Ronald, die op zijn beurt vijf goedgekeurde zonen zou geven. In 1992 kreeg Ramiro Z de titel ‘paard van het jaar’ in Nederland. En om kort en bondig het nakomelingenschap van Ramiro Z af te ronden (plaatsgebrek) moeten we alleen maar verwijzen naar het vaderschap van Ratina Z, mijlenver de beste merrie die ooit in de sport gelopen heeft met op haar palmares Olympische medailles en een wereldbeker in 1992. De Leading Lady van Zangersheide behoeft verder geen commentaar. Wie in paardenkringen Ratina Z niet kent die is de laatste twintig jaar van deze wereld weggeweest. Ramiro Z kan alleen reeds door het vaderschap van Ratina Z in de geschiedenisboekjes van de paardenfokkerij met rode stift ingeschreven worden. "

Megacarmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 15:51

Ramiro is haar opa haha, ze lijkt er best wel op;)
Ik zal wel kijken naar Ramzes Haha!
En hoe zijn jullie paarden met rijden enz.???

monkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 16:56

die van mij is picasso vd korteweg x l.ronald. ramiro is weer pappie van l. ronald.
ze is braaf, wil soms wat lui zijn, maar als ze is aangezwengeld loopt ze super. Alleen op andere paarden kan ze heel heftig reageren. (een echte merrie) in de winter kan ze wel eens flink in opstand komen, door spierpijn

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 09:05

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 11:46

Jen_Elegance schreef:
Heeft iemand een foto van hem?

Er staat een standbeeld van hem op de proefboerderij te Lelystad - dáár kunnen ze je echt heel veel vertellen over die hengst.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 12:10

Conto is van Carolus, ik heb begrepen dat je al eerder een topic daarover had gemaakt en dat Ramiro in de moederlijn van een niet gekeurde hengst zit met Conto als vader?

Het is een beetje verwarrend als je zegt dat Ramiro de vader van Conto is... je merrie is schimmel en Conto en zijn vader is ook schimmel.

http://www.paardenfokken.nl/progeny.php?horseid=127
Hier een lijst met nakomelingen van Ramiro, hier zullen weinig schimmels tussen zitten.

Kimmy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 12:16

Mijn paard is een dochter van Ramiro en wordt gebruikt als fokmerrie. Daarnaast rij ik haar ook al jaren. Donkerbruin, 1.65 m. Heel goed karakter en makkelijk te rijden.

monkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 13:12

leuk, hoe heet ze? kan ik 'r opzoeken in de lijst van nakomelingen!

Megacarmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 13:13

@ Adriana: Heeee bedankt !!! Ik heb net gekeken, maar nu snap ik het Knipoog
Dan zal diegene wel bedoelt hebben dat Ramiro Z in zijn afstammeling zat( als een goedgekeurde hengst).

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 14:18

Ramiro zit er idd in, maar ver weg Knipoog

Conto is mooi gefokt, heeft 2 ggk halfbroers en de volle zus van Conto's moeder heeft ook een ggk zoon.

En hij komt uit een sterke stam.

Megacarmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 14:38

Heb jij misschien een foto van um?? Want kan niets vinden ...

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 14:51

Van Conto staat in je andere topic een foto Tong uitsteken over Conto Knipoog

Kimmy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 15:46

De mijne heet Kimberly uit moeder Ureen

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 17:06

Dees schreef:
Er staat een standbeeld van hem op de proefboerderij te Lelystad - dáár kunnen ze je echt heel veel vertellen over die hengst.

dat beeld staat nu toch in Ermelo??Federatiecentrum)
heb ik onlangs nog staan te bewonderen Cool

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 20:00

Dat beeld is alleen van zijn hoofd en hij staat wel degelijk in ermelo want het proefbedrijf in lelystad is opgeheven.

Ramiros vader is de schimmelhengst Raimond en ramszes is de opa van ramiro. Ramiro was zoals de duitsers zeggen een echte "stutenmacher" zijn dochters deden het vooral goed in de fokkerij. Meest recente zoon is Rascin een "diepvriespaard" uit een pilot moeder die onder piet raaymakers junior zijn opwachting maakt ind e grote sport. Knipoog

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 20:39

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 20:35

arie53 schreef:
Hier heb je de hele levensgeschiedenis van Ramzes en zijn kinderen w.o. Ramiro inclusief foto's.
http://www.easpstamboek.nl/Ramzes.htm

Die geschiedenis waaronder stokmaat van ramszes is niet geheel correct omdat jullie alleen duitse bronnen hebben geraadpleegd. Ik heb de vaste ruiter van ramszes gesproken toen hij gestald was in janow podlaski, die heeft hem dus daadwerkelijk gekend.