Black shadow had ook zeker de WOW factor toen hij uit Engeland kwam (was toen geloof ik 3 of 4 jr en nog wel VEEL smaller
), maar 4 witte sokken een mega sprekend koppie en ERG leuke gangen doen veel
1 witte sok kijkt toch al veel anders --> bij Shires worden deze ook bijna nooit aangehouden of t moet wel een hele bijzondere zijn
, men wil daar 4 witte sokken en een mooie niet te brede bles
En Kanters kon BS trouwens ook makkelijk aanhouden en heeft hem voor zijn eigen merries gebruikt, dat scheelt ook dan mag ie in ieder geval altijd iets dekken en als je dan veel leuke nakomelingen krijgt, wordt ie vanzelf ook bekender --> en nu is ie dus verkocht en mag ie ergens anders dekhengst spelen
Als je de tijd en plek hebt zou ik ff afwachten tot ie 3 jr is dan kun je er wellicht wat meer over zeggen
momenteel vind ik het gewoon een scheetje
, maar zie ik er nog geen dekhengst in
Bij het ICS komen ze aan huis voor rastoelatingskeuringen, maar hij staat al ingeschreven dus
Weet niet of ze dan zomaar willen komen kijken? --> dan zou je denk ik toch naar een keuring moeten gaan --> trailer huren of op zoek naar iemand die kan rijden op dat ene dagje lukt vaak toch wel hoor
--> Je kunt toch al zeer lang van te voren op zoek. Datum is vaak al HEEL vroeg bekend
en evt is een paardentaxi misschien ook een optie
en zoals Tinkermuts al zegt:
met een hengst moet je ten alle tijden allert zijn, al helemaal in het dekseizoen, sommige hengsten kunnen niet met andere paarden in het land, vaak zijn ze niet welkom op een pensionstal, soms kunnen ze zelfs niet meer in het land omdat ze uitbreken bij het zien v/e ander paard
en daarnaast dus:
je krijgt merries op bezoek die tussen de 1 en de 4 weken blijven, waar uiteraard goed voor gezorgd moet worden, heb je hier de tijd voor?
De dekkingen kunnen soms best heftig zijn
wil je dit? en kun je dit aan idd 
en hem hengst houden met (bijna) geen dekkingen, dan is ie misschien wel net zo lief ruin
--> kan ie wel gewoon bij vriendjes/ buiten (mocht ie dit dus als hengst niet kunnen ivm ruzie of veel uitbreken) , geen opspelende hormonen enz enz ...