De hengst Ronaldo

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rindin

De hengst Ronaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 15:24

Hallo,

Weet iemand hier iets van de hengst Ronaldo. Bijv. zijn voorouders, zijn nakomelingen en zijn keuringsrapporten. Heeft iemand een nakomeling van Ronaldo, wil je dan een foto en verslagje van karakter en uiterlijk enzo plaatsen? Dank je!!
(Ik bedoel niet een pony-hengs, maar een Rijpaardhengst)

Groetjes Robin

olafj

Re: De hengst Ronaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 16:01

Magic Ronaldo
Zwart, geb. 1995, 169 cm

Goedgekeurd door KWPN en Oldenburg.
Eigendom van De Busker en Magic Stables.

Magic Ronaldo is een zoon van de zwarte stempelhengst Rubinstein I, die zelf internationaal presteerde in de dressuursport, en uit dezelfde stam komt als Olympisch Kampioen Rembrandt. Hij is vader van meer dan 80 goedgekeurde zonen waaronder Rohdiamant, Rubinus en Magic Ronaldo.

De moeder van Magic Ronaldo, de Staats Premie Elite merrie Carella, stamt uit een van de beste moederlijnen van Oldenburg. Zij bracht ook de goedgekeurde hengst Rubin Star N die in 1994 de Hengstleistungsprufung in Munchen-Riem won, en de merrie Rendez Vous, in 2001 winnaar van het Bundeschampionat voor vierjarige merries. Magic Ronaldo was kampioen van de hengstenkeuring in Oldenburg in 1997. In 1999 heeft hij een fantastische verrichtingstest gelopen in Neustadt-Dosse met o.a. een 10 voor galop en karakter. In 1999 werd hij reservekampioen van Oldenburg op basis van zijn prestaties en nakomelingen.

In Nederland was Magic Ronaldo succesvol in de hengstencompetities en maakte in 2003 zijn Lichte Tour debuut met Edward Gal. Dressuurruiters en handelaren oordelen zeer positief over zijn nakomelingen, die zeer gewild zijn onder het zadel.

Het hengstveulen Wandurel van Magic Ronaldo, uit een Weltmeyer merrie van fokker J.A.M. van Schel uit Linnen, brak op de Prinsjesdagveiling 2003 in Ermelo alle records. Hij werd voor een prijs van € 44.000,- gekocht door Primeval B.V. en werd daarmee het duurste veulen dat ooit op een veiling in Nederland verkocht werd. Het door E. ten Hoove uit Ermelo gefokte Magic Ronaldo x Rico veulen werd NRPS kampioen 2003.

Rubinstein I Rosenkavalier Romadour II
Diva
Antine Angelo xx
Dodona
Carella St. Pr. Elite Ramino Ramiro Z
Dombuche
Cassandra II Weltmeister
Cassandra

Eerste deel dekgeld € 350,-
Tweede deel bij dracht € 600,-

Afbeelding

Afbeelding

bron; www.rhebergen.com

voor karakter van mij een 10 wat een super lieve hengst!!!

Afstammelingen 2001 (pub 08-02)
Ronaldo toonde een uniforme collectie, ruim voldoende tot royaal ontwikkelde nakomelingen, die rijtypisch zijn en goed in het rechthoeksmodel staan. Het hoofd is wisselend gevormd. De nek is goed van vorm en lengte. De hals is goed van lengte, vorm en bespiering. De schoft is goed ontwikkeld en voldoende van lengte. De schouder is goed van lengte en ligging. De rug is soms iets gezonken. De lendenen zijn goed van vorm en bespiering. De lendenen zijn goed aangesloten. De croupe is voldoende van lengte, goed van ligging en bespiering. De broekspier loopt doorgaans ruim voldoende ver door. Het voorbeen is doorgaans correct gesteld en goed van lengte. Het achterbeen is doorgaans correct gesteld. De pijp is doorgaans lang. De omvang en de kwaliteit van het fundament zijn goed.
De stap is zuiver en goed van ruimte. De draf is goed van ruimte. Er is doorgaans sprake van ruim voldoende souplesse. Het achterbeen wordt actief gebruikt en doorgaans goed ondergebracht. De houding is wisselend. De galop heeft doorgaans voldoende ruimte. Het voorbeen blijft vlak.
Getoond: 6 veulens en 4 jaarlingen.

Afstammelingen 2001 (september; veulens)
Ronaldo toonde een voldoende uniforme collectie, voldoende tot goed ontwikkelde, ruim voldoende rijtypische veulens, die voldoende tot goed in het rechthoeksmodel staan en voldoende uitstraling hebben.
Het hoofd is voldoende sprekend en soms iets bol tussen de ogen. De nek is goed van lengte en vorm. De hals is ruim voldoende tot goed van lengte, goed van vorm, zwaar bespierd en komt meermalen diep uit de borst. De schoft is ruim voldoende van lengte en voldoende van ligging. De schouder is ruim voldoende van lengte en voldoende van ligging. De rug is doorgaans iets gezonken en voldoende bespierd. De lendenen zijn goed gevormd en goed aangesloten en bespierd. De croupe is voldoende van lengte, goed van ligging en goed bespierd. De broekspier heeft voldoende lengte. Het voorbeen is doorgaans correct gesteld. Het achterbeen is meermalen gebogen. Het fundament is wisselend in omvang, maar heeft ruim voldoende kwaliteit. De hoeven zijn soms iets smal.
De stap is zuiver en ruim. De draf heeft voldoende ruimte en ruim voldoende houding. Het voorbeen blijft doorgaans vlak. Het achterbeen wordt actief gebruikt, maar zou beter tot dragen moeten komen. De galop heeft voldoende ruimte en is voldoende gedragen. Het voorbeen blijft vlak.
Van de vier thuis geïnspecteerde veulens wijkt er één qua type en één qua beweging in positieve zin af van de rapportage. Eén veulen is vanwege een ongeval niet in beweging geïnspecteerd.
Bijzonderheden: Twee veulens waren onregelmatig.
De kwaliteit van de moeders was wisselend.
Getoond: 15(+4) veulens uit 70 dekkingen in 2000.

Afstammelingen 2005 (januari; 3-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 3-jarige nakomelingen blijft Ronaldo voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

bron; www.kwpnstallion.nl

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 11:44

Hier is pas een topic over geweest. Er zijn wel een aantal mensen met een Ronaldo waaronder ik zelf Haha! maaar kijk even met de zoekfunctie

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 09:16

Ik ben ook zeeer benieuwd naar wat informatie.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 12:11

@Stephanie100: Kan jou Ronaldo springen?

anssjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 15:22

Ik rij twee ronaldo's. Eentje kan super springen, had 74 punten op stamboek keuring. En de andere ronaldo geeft niks om springen om.

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 09:17

Haha dat weet ik niet mijn Ronaldo is een jaarling! Dus ze staat nog lekker op de wei te lamballen.

De bijna volle broer van haar staat er ook dat is een 3 jarige ruin en hij kan wel balkjes lopen vind die ik ook leuk. Maar springen is er nog niet meegebeurd omdat hij pas net onder het zadel is.

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 11:31

mistral schreef:
De moeder van Magic Ronaldo, de Staats Premie Elite merrie Carella, stamt uit een van de beste moederlijnen van Oldenburg. Zij bracht ook de goedgekeurde hengst Rubin Star N die in 1994 de Hengstleistungsprufung in Munchen-Riem won, en de merrie Rendez Vous, in 2001 winnaar van het Bundeschampionat voor vierjarige merries. Magic Ronaldo was kampioen van de hengstenkeuring in Oldenburg in 1997. In 1999 heeft hij een fantastische verrichtingstest gelopen in Neustadt-Dosse met o.a. een 10 voor galop en karakter. In 1999 werd hij reservekampioen van Oldenburg op basis van zijn prestaties en nakomelingen.

De moeder van Ronaldo is ook de moeder van mijn paard Romanov. Romanov is aan vaderskant van Rubin Royal (Rohdiamant x Rubinstein I), dus hij is voor behoorlijk wat meer dan 50% verwant aan Ronaldo.
Romanov is een heerlijk nuchter paard, gemakkelijk te rijden maar geen watje, heel gevoelig aan de hulpen, niet snel bang voor iets en enorm werkwillig. Als Ronaldo ook zo is (en zo te lezen aan zijn rapport wel) lijkt het me een hele fijne hengst om te gebruiken.

Voor foto's van Romanov kun je in mijn profiel kijken.

wodan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 15:40

Ik heb ook een Ronaldo. Wodan is echt een toppaard en de mensen bij mij op stal zeggen dat het een wonder paard is. hij loopt nu Z2 heeft altijd alles voor me gedaan, leert super snel en is suuuuper lief. Mijn nichtje van 2 jaar zit er wel eens mee op dat vind hij allemaal prima.
Met buiten rijden is hij super braaf en hij vind het heerlijk om af en toe te springe. hoogste wat we tot nu toe hebben gedaan is 1.10 en dat ging makkelijk. maar hetblijft een dressuur topper.
Op de PAVO cup werd hij beschreven als een paard met veel potentie, maar een echte laatbloeier.
Het enigste nadeel wat aan een ronaldo zit is dat ze liever lui dan moe zijn. Maar verder zijn het echt super paarden!!

Beauty23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 18:40

Hallo ik heb sinds vorige week een nieuw paard dat is een. Democraat x Ronaldo.
Super lief paard. In omgang onder zadel zijn ze zeker werk willig. Maar wel. Rij baar. Mvg charlotte
Afbeelding

Afbeelding

micky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 22:59

Ik heb ook een Ronald , zwart 1.74 heeft zeker aanleg voor het hogere dressuurwerk maar heeft duidelijk een leider nodig maar zeer betrouwbaar en voor 90 procent bomproof

Enphalu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 23:13

Mijn Ronaldo x Record!

Afbeelding
Afbeelding

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 11:13

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 11:48

Mijn buurman is al een aantal jaren in het bezit van een Ronaldo merrie. Veelzijdig dier, hij rijdt er springwedstrijden mee, SGW en jachten.