Mijn beste maatje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pomski

Mijn beste maatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 17:43

viewtopic.php?f=111&t=610222&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Intussen is er al heel veel gebeurd, dierenartsen, verschillende ijzers, kunstof beslag, fysiotherapie en osteopaat.

Tussendoor kreeg pom nog een vreselijke koliekaanval, waar ze bijna aan bezweken is, en 3 dagen aan het infuus in utrecht heeft gestaan.

Natuurlijk loop ik al wat weken hierover te malen, maar nu gaat het toch echt gebeuren; Ze heeft genoeg meegemaakt, ze verdient der rust! Pomski gaat verhuizen, en heel erg ver weg, in friesland wat ik nog het aller aller moeilijkste vind.
Ik had al een poosje contact met deze mensen en het klonk allemaal erg goed, een afspraak gemaakt om daar te kijken, en ik ging er met het idee heen van niemand kan zo goed voor pom zorgen als ik.

Maar ze hebben mijn vertrouwen gekregen en ook al doet het ontiegelijk veel pijn, dit is het beste.

Ik zal even wat over de stal vertellen; het zijn hele aardige mensen die nog liever zelf droog brood zouden eten dan de paarden oud eten te geven.
Ze hebben 20 hectare land en een schuilstal van 40 bij 40 en dit mogen ze dus zelf bepalen. Als een paard ziek zou zijn hebben ze nog aparte stallen (of voor de hele oudjes). Ze staan in een strobed van ong een halve meter dik, pom komt in een groepje van 3 fjorden en 3 andere stokoude paardjes.

Ik mag haar elke dag van de week bezoeken, en haar nog steeds meenemen voor een wandelingetje of poetsbeurt, ik blijf gewoon haar eigenaar en bepaal wat er gebeurd. Het klinkt dus opzich goed, maar dat maakt de pijn niet minder, gewoon het feit dat ik na 8 jaar niet meer elke dag die gekke kop van der zie, dat rare hinnikje van der, het doet me zo'n pijn, dat ik nu echt niet meer op der zal rijden, het klinkt zo definitief, we hebben zo ontzettend veel meegemaakt met zijn tweetjes, en zijn waren nog lang niet toe aan een pensioen. Ze is pas 16. we zouden nog vele endurance wedstrijden gaan rijden, en het liefst zou ik der heel dicht bij me houden!! Maar wat ze daar krijgt kan ik der gewoon niet geven.

Momenteel heb ik heel erg gevoel dat zij zal denken dat ik der dump ofzo, dat zij plaats moet maken voor een ander paard, zo moeilijk.

Volgende week gaat ze naar der nieuwe plekje, ik ben er gewoon beroerd van. Wie had dat gedacht, dat het zo zou lopen.........

maccie

Re: Mijn beste maatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 18:06

heel veel sterkte maar hij zal je best dankbaar zijn dat je dat voor hem besluit. zo te horen krijgt ie het ook erg fijn en kan je hem altijd bezoeken...

ik heb jullie vaak op de fjordcup zien rijden, hij viel atijd erg op mijn zijn manen wat hem overigens leuk staat.

furora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 18:38

Sterkte

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 18:44

moedig maar o zo moeilijk , en ik weet je zal haar vaak opzoeken , maar dat maakt de pijn niet minder,
wens je veel sterkte

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 18:49

heel veel sterkte.
ze krijgt het daar vast heel goed.en kan ze lekker met dr nieuwe vriendjes samen staan.lekker doen waar ze zin in heeft.

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 18:53

Pomski schreef:
viewtopic.php?f=111&t=610222&start=0&st=0&sk=t&sd=a

<................>
Momenteel heb ik heel erg gevoel dat zij zal denken dat ik der dump ofzo, dat zij plaats moet maken voor een ander paard, zo moeilijk.

Volgende week gaat ze naar der nieuwe plekje, ik ben er gewoon beroerd van. Wie had dat gedacht, dat het zo zou lopen.........

Hoi Pomski... je paardje zal echt niet denken dat je haar dumpt! Of dat ze plaats moet maken voor een ander paard. Goed ze zal de eerste dagen best de routine missen, maar zal ook snel wennen en genieten van haar welverdiende rust en van de andere paardjes.... Even zo goed moedig van je om haar dit te gunnen en haar niet koste wat het kost persé bij je wil houden. Sterkte!!! Ach gut

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 20:06

Hoi Pomski. Veel sterkte ermee. Maar hij zal het daar best naar zijn zin krijgen!

Ik las in je profiel dat Pomski van Brusvein is. Ik heb ook een zoon van Brusvein en die heeft ook HKO fase 3 linksvoor, 2 rechtsvoor. Geconstateerd toen hij 15 was. Hij loopt er gelukkig niet kreupel op. Zou Brusvein dit soms doorfokken of is het toeval.

izabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 08:05

Wat een verhaal zeg! Lijkt me vreselijk om mee te moeten maken. Maar je doet alles voor haar wat je kan...

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 12:04

Als ik het zo lees krijgt jouw paard hemel op aarde!
Je hebt een moeilijke maar moedige en dappere beslissing gemaakt Ja

Sterkte Ach gut

fUrytjj_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 12:08

Ag hemeltje zeg!!!
Lijkt me echt heel erg moeilijk!!!

VEEL STERKTE Ach gut !!!

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 08:07

Bedankt voor alle lieve reacties!!

Heleen2211

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 13:08

Wat laat, maar las je trieste verhaal en wilde je graag nog veel sterkte wensen.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 18:28

Jesus wat sneu zeg, geen pommetje meer in de endurance dus. Ik vind het heel knap dat je dr met pensioen kunt doen op ene plakje waar ze nog lekker met andere paarden kan genieten. Petje af.

wupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 18:42

Heel heel veel sterkte!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 20:16

Ik heb niet veel anders te melden als de rest, hele dappere en moeilijke beslissing. Sterkte de komende weken.

Rianne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 18:30

Heel Veel SterkTe
Xje