Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Sammie schreef:Het kan ook zwaar tegenvallen hoor. Een veulen is net zo duur als een volwassen paard, maar je kan er de eerste 3 jaar niks mee doen. En je zal 'm amper zien als hij/zij naar de opfok gaat.

Maar de kosten zijn wel erg duur! 

Brennie schreef:Je kunt jarenlang geluk hebben, maar het kan ook zo ineens tegenvallen door hoge dierenartskosten. Dit kan net zo goed bij de koop van een 3 jarige als bij een eigen veulentje gebeuren.
Cassidy schreef:Brennie schreef:Je kunt jarenlang geluk hebben, maar het kan ook zo ineens tegenvallen door hoge dierenartskosten. Dit kan net zo goed bij de koop van een 3 jarige als bij een eigen veulentje gebeuren.
Je vergeet alleen een ding: hoe jonger het paard, hoe meer kans dat hij komt te overlijden. Zes van de tien paarden halen het 5de levensjaar niet. Hoe jonger het paard, hoe hoger het risico. Een beetje diarrhee kan voor een veulen al dodelijk zijn, terwijl een volwassen paard daar niet zo snel aan gaat overlijden. En dat is maar een van de vele dingen die je met een veulen kunt hebben.

Suzanne F. schreef:En dan had ik er nog eentje die al 2500 euro aan koliek gekost heeft...
Dekgeld was met veeartskosten 2000 euro.
Opfok, voeding, wormenkuren, hoefsmid...
Laatste rekening was de rontgenologische keuring van 450 euro met kosten euthansie en vervoer...800 euro totaal...
Dat paard heeft mij zeker 10000 euro gekost en ik heb niks meer...
Leuk joh fokken...
marcolemar schreef:Was die uitslag van de rontgenologische keuring zo ernstig dan?