Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
), en daardoor wordt de huid niet doornat. 

KootMiraDrum schreef:Juist sinds ik Mira's sokken heel regelmatig afspuit is de rasp gehalveerd........ D'r zit een goede beschermlaag (misschien is de rasp daar wel voor), en daardoor wordt de huid niet doornat.
manex schreef:KootMiraDrum schreef:Juist sinds ik Mira's sokken heel regelmatig afspuit is de rasp gehalveerd........ D'r zit een goede beschermlaag (misschien is de rasp daar wel voor), en daardoor wordt de huid niet doornat.
Ben pas sinds kort in het bezig van een tinker. Kan iemand me uitleggen wat rasp is?
Voor de rest doe ik er helemaal niks aan, ondanks dat in de winter zijn sokken aanzienlijk zwaarder en voller zijn dan in de zomer.
) kreeg altijd last van mok als ik zijn vetlokken eraf haalde. Liet ik ze zitten had hij nergens last van. Bij andere paarden op stal moesten juist wel weer de vetlokken weg geknipt worden omdat ze anders met vetlokken juist last kregen van mok. 
Supertje schreef:Ik spuit Jordy's benen altijd af als ze onder de bagger/zand zitten. Mok heeft hij nooit, rasp ook niet.
Als ik ze niet afspuit raakt de huid wel geïrriteerd (nog geen mok, wel schilfertjes), en gaat hij aan zijn sokken knagen.
Jeskoo schreef:Ik spuit altijd de benen af en zeker na het werk. Voor de pezen veel beter. En als ik het te nat vindt droog ik de kootholtes af met een handdoek. Die van mij heeft nooit mok. Maar wel rotstraal gehad door al die modder onder zijn hoeven. Ik spuit de modder dus regelmatig weg.